میهن صنعت :

ارزش سهام خودروسازی «ب.ام.و» آلمان در بورس کاهش يافت

میهن صنعت : خودروسازی «ب.ام.و» آلمان، سرمایه گذاری های هنگفت خود را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با وجودی که گروه شرکتهای خودروسازی «ب.ام.و» در زمینه فروش خودرو، رکوردهای قبلی را شکسته است اما همانند «آئودی»، دیگر رقیب آلمانی اش، دیگر پول زیادی در جیب ندارد. چرا که سود پیش از محاسبه بهره و مالیات این شرکت در سه ماهه گذشته تقریبا با چهاردرصد کاهش به یک میلیارد و نهصد میلیون یورو کاهش یافته است.

کارشناسان علت این کاهش سوددهی «ب.ام.و» را صرف پولهای هنگفت در زمینه فناوری های جدید خودروسازی در این شرکت عنوان کرده اند؛ ضمن آنکه طراحی و تولید خودروی برقی «آی 3» را نیز باید در ردیف این مخارج برشمرد. آ.اِر.دِ با بیان آنکه مبارزه بر سر کاهش قیمت خودرو در اروپا نیز قابل ملاحظه است، افزود: این مساله موجب شده است فروش محصولات «ب.ام.و» به حدود هیجده میلیارد و هشتصد میلیون یورو برسد.

اشتفان ولف، خبرنگار آ.اِر.دِ، مستقر در تالار بورس فرانکفورت آلمان نیز در ادامه اظهار داشت: تجارت خود در اروپا دیگر همانند گذشته، رونق ندارد و تنها در صورت آرام شدن بازارهای سرمایه در آمریکا و خاور دور، امید به رونق دوباره آن می رود.

امروز همچنین ارزش هر برگ سهام شرکت «ب.ام.و» با سه ممیز شش دهم درصد کاهش به هشتاد یورو و شصت سنت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29550
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه