میهن صنعت:

ارز با قیمت مناسب در اختیار ایرلاین‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری هستند، تا ارز با قیمت مناسب در اختیار ایرلاین‌ها قرار گیرد‌ و مشکل آنها رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بررسی مشکل تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی توضیح داد: در این‌باره با بانک مرکزی مکاتبه کردیم و با سازمان مدیریت جلسه گذاشتیم و راهبرد تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی را تعریف کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی به آن ها اختصاص داده نشده است و این شرکت‌ها دچار مشکل شدند.

عابدزاده با اشاره به پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای رفع این مشکل گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و ‌وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری این موضوع هستند و انتظار داریم، این پیگیری به زودی به نتیجه برسد، زیرا فعالیت برای شرکت های هواپیمایی بسیار سخت شده است.

وی افزود: جایگزینی ارزی که شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر هزینه می‌کنند، در آینده سخت خواهد بود؛ ما پیگیر هستیم که ارز با قیمت مناسب در اختیار ایرلاین‌ها قرار بگیرد‌، تا این مشکل مرتفع شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین به موضوع‌ تولید قطعات صنعت هوانوردی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از ساخت عقب نیست‌، ما با آغوش باز از کسانی که در عرصه ساخت قطعات مرتبط با هوانوردی فعالیت می کنند، حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا هر درخواستی که برای تولید قطعه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده و ساختار مهندسی درستی داشته است، به صورت فوری جواب گرفته است.

عابدزاده استفاده از توان داخلی برای تامین قطعات مرتبط با صنعت هوانوردی را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که امروز در قالب کمبود قطعات وجود دارد، سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه ساخت جدی است./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157083
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه