میهن صنعت :

ارز مرجع حذف شد؛ قیمت گذاری دستوری هم حذف شود

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با منتفی شدن پرداخت ارز مرجع به صنعت خودرو، بلاتکلیفی ارزی خودروسازان و قطعه سازان به پایان رسید.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، احمد نعمت بخش با تاکید بر بالا بودن احتمال افزایش قیمت خودروهای مونتاژ و تولید داخل طی روزهای آینده، اظهار داشت: طی مصوبه بانک مرکزی تنها به اولویت های یک و دو کالاهای وارداتی ارز مرجع تعلق می گیرد بر این اساس خودرو و قطعات منفصله که در اولویت چهارم قرار دارند از دریافت ارز مرجع محروم می شوند.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه بانک مرکزی خودروسازان باید ارز مورد نیاز خود را از طریق ارز حاصل از صادرات یا ارز آزاد تامین کنند، ادامه داد: بنابراین با قطع ارز مرجع، ضرورت و دلیل قیمت گذاری خودرو توسط ارگان های دولتی از بین می رود و قیمت خودروها باید بر اساس عرضه و تقاضا بازار تعیین شود.
نعمت بخش با تاکید بر آزادسازی قیمت گذاری خودرو افزود: با حذف اعطای ارز مرجع به خودروسازان، قیمت گذرای دستوری خودرو نیز باید حذف شود تا حاشیه بازار مبنای تعیین قیمت خودروها قرار گیرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه میزان افزایش قیمت خودروها بر اساس ارزبری آنها متفاوت خواهد بود، گفت: افزایش بهای خودروهایی که در کشور مونتاژ می شوند و یا درصد ساخت داخل آنها پایین است در مقایسه با محصولاتی که درصد داخلی سازی آنها بیشتر است، بیشتر و محسوس تر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2802
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه