میهن صنعت :

ارسال اسامی4700نفربه وزارت تعاون برای دریافت خودروی معلولان/راه‌اندازی سایت اینترنتی˝ایاب وذهاب˝

میهن صنعت : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه اسامی 4700 نفر از واجدان شرایط برای دریافت خودروی مناسب سازی شده به وزارت تعاون ارسال شده است، گفت: بزودی وزارت تعاون نیز اسامی این افراد را اداره گمرک ارسال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یحیی سخنگویی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، اعلام کرد: با توجه به اینکه 4700 سهمیه واردات خودروی مناسب سازی شده در اختیار سازمان بهزیستی است ما نیز بر اساس یکسری شاخص ها باید افراد متقاضی را به وزارت تعاون معرفی می کردیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ثبت نام از متقاضیان دریافت خودروی وارداتی مناسب سازی شده از سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: پس از آن سایت اینترنتی تحت عنوان "ایاب و ذهاب" راه اندازی شد و در مهلتی که اعلام شده بود، 88 هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: در نهایت با رایزنی هایی که با گمرک داشتیم قرار شد تا 4700 نفر را جهت معرفی به وزارت تعاون اعلام کنیم که این کار قدری با توجه به تعداد زیاد متقاضیان دشوار بود. البته شاخص هایی مانند میزان تحصیلات، داشتن گواهی نامه، نوع و شدت معلولیت را به عنوان شاخص برای ارائه خودور به واجدان شرایط است، اعلام کردیم.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه اطلاعات استانی افراد واجد شرایط را دریافت کرده ایم، گفت: در حال حاضر اسامی این افراد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است.
سخنگویی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعداد 4700 نفر مشخص شده اند که به استان های مربوطه ارجاع داده شد و تایید استان ها را هم اخذ کردیم تا وزارت خانه نیز اسامی را به اداره گمرک ارسال کنند.
معاون سازمان بهزیستی با تأکید بر پیگیری این سازمان برای تسریع در فرایند این طرح گفت: معلولان تحت پوشش از تسهیلات 30 میلیون تومانی واردات خودرو استفاده خواهند کرد.
به گزارش پانا، واردات 4700 خودرو مناسب‌سازی شده برای معلولانی چند سال گذشته توسط هیات دولت مصوب شده بود که این مصوبه برای معلولانمسکوت مانده و کسی پیگیر آن نبود تا اینکه سال گذشته معاونت امور توانبخشی معلولانسازمان بهزیستی پیگیر موضوع شد تا معلولان نیز بتوانند همانند جانبازان خودروهای مناسب‌سازی شده وارد کنند.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16536
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه