"اختصاصی میهن صنعت"

از ایدرو اصرار و از سایپا انکار

روزگذشته منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی ایران از توافق سازمان ایدرو و گروه خودروسازی سایپا خبر داد و اعلام کرد که بر بر سر واگذاری سایت بن رو در قبال طلب ایدرو با مدیران سایپا به توافق رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روزگذشته منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی ایران در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد از توافق سازمان ایدرو و گروه خودروسازی سایپا خبر داد.

بر اساس این گزارش وی اعلام کرد که به دنبال گفت و گوهای دو ماه پیش بر سر وصول طلب ایدرو از سایپا، اوایل هفته گذشته بر سر واگذاری این سایت در قبال طلب ایدرو با مدیران سایپا به توافق رسیده ایم.

به نظر می رسد بر خلاف آنچه که گفته می شود سایپایی ها هیچ علاقه ای به واگذاری بن رو ندارند و تا کنون نیز هیچ واکنشی به مصاحبه ها و گزارشات سازمان گسترش و نوسازی در خصوص این موضوع نشان نداده اند.

از طرفی پس از عقد قرارداد رنو و ایدرو که در یکی از غرفه های نمایشگاه پاریس اتفاق افتاد، سازمان گسترش و نوسازی و نیز شخص جناب معظمی از تریبون های مختلف بارها اعلام کردند که سایت بن رو به عنوان طلب از سایپا، آورده ایدرو در این جوینت ونچر مشترک تلقی خواهد شد.

اینکه در قبال این گزارشات هنوز نارجی پوشان جاده مخصوص بیانه ای مبنی بر تایید و یا عدم تایید این گزارشات منتشر نکرده اند، حس آرامش قبل از طوفان را منتقل می کند که باید دید چه خواهد شد.

باید دید که خودروسازان داخلی نیز می توانند در شرایط غیر منتظره بازی را به نفع خود تغییر دهند، چرا که سکوت معنی دار سایپا در شرایطی که گمانه زنی ها در حال شدت گرفتن است، می تواند پاسخ خوبی به غیرمنتظره های رنو در ایران باشد.

از یاد نبریم که سایت بن رو از لحاظ کیفیت در جایگاه نسبتا مناسبی قرار دارد و هم اکنون در حال تولید پراید وانت و خودرو چینی آریو می باشد.

اگر قرار باشد بن رو به رنو برسد تکلیف خط تولید این خودروهای چه خواهد شد ؟اگر بنا به انتقال این خط تولید از بن رو به مکان دیگر باشد، احتمالا می بایست در این خصوص نیز زودتر تصمیم گیری شود.

پازل معمای بن رو و پیچیدگی پشت پرده ی اتفاقات آن منتظر واکنش گروه خودروسازی سایپا است و احتمالا به زودی از آن رونمایی خواهد شد. حال باید دید این کشتی طوفان زده به ساحل خواهد رسید و یا غرق خواهد شد.

 

نویسنده : بهنام وحیدی

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه