«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

از بین بردن یخ زدگی شیشه خودرو با چند ترفند ساده

یخ زدگی شیشه خودرو و مات شدن شیشه یکی از مشکلات رایج در صبح روزهای سرد سال است که اکثر افراد با ان مواجه شده اند و به همین دلیل قصد داریم تا با ذکر چند روش ساده و البته فوری این دغدغه را برطرف کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یخ زدگی شیشه خودرو  و مات شدن شیشه یکی از مشکلات رایج در صبح روزهای سرد سال است که اکثر افراد با ان مواجه شده اند و به همین دلیل قصد داریم تا با ذکر چند روش ساده و البته فوری این دغدغه را برطرف کنید.

بسیاری از افراد برای از بین بردن یخ زدگی شیشه خودرو از ابزارهای خشن استفاده می کنند که طی این روش امکان آسیب زدن به شیشه افزایش می یابد و مطمئنا روش مناسبی نیست اما با مطالعه مطلب ذیل می توانید بدون هیچ گونه آسیبی از شر مات شدن شیشه های جلو رهایی یابید.

استفاده از آب شیر

یکی از روش های رایج و آسان برای از بین بردن یخ زدگی شیشه خودرو کمک گرفتن از آب شیر است که البته توجه داشته باشید از آب داغ هرگز استفاده نکنید زیرا امکان ترک خوردن شیشه وجود دارد. بعد از ریختن آب بر روی شیشه بهتر است که تکه‌های یخ مانده روی شیشه را با استفاده از پارچه تمیز کنید. یکی از نکاتی که هنگام پاک کردن یخ شیشه نباید فراموش کرد عدم بهره بردن از برف پاکن است زیرا امکان خراب شدن آن وجود دارد.

بهره بردن از ضد یخ های طبیعی و شیمایی

با رفتن به فروشگاه های لوازم خودرو به راحتی می توانید ضدیخ بخرید و یخ شیشه های خودرو خود را نابود کنید اما برخی از افراد تمایل دارند که در خانه این ماده را تهیه کنند و تنها کافی است که مقداری از الکل صنعتی را درون یک بطری بریزید و سپس چند قطره مایع ظرفشویی را با آن اضافه کنید و در نهایت بر روی شیشه اسپری کنید و باقی مانده یخ را با کمک دستمال از بین ببرید.

کمک گرفتن از کارت اعتباری

در صورتی که موارد بالا دسترسی نداشته باشید می توانید از کارت اعتباری کمک بگیرید که البته در ابتدا باید خودرو خود را روشن کرده و اجازه دهید گرم شود و به کمک یک کارت اعتباری یخ های شیشه را تمیز کنید اگرچه نهایت دقت را در هنگام استفاده داشته باشید که مشکلی برای کارت شما پیش نیاید. توصیه ما به شما بهره بردن از کارت هایی است که تاریخ انقضا آن ها تمام شده است و یا از قسمتی بهره ببرید که با دستگاه در تماس نیست.

کیسه برنج گرم شده

پیش از رفتن به محل کار می توانید مقداری برنج را داخل کیسه ای که قابل اشتعال نباشد ریخته و در ماکروفر به مدت 30 ثانیه گرم کنید وبر روی شیشه خود بکشید و برای تمیز کردن یخ های باقی مانده از کارت اعتباری و یا دستمال کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که  کیسه برنج گرم شده  می توانند همانند آب داغ منجر به ترک خوردگی شیشه شود و در نتیجه باید از قرار دادن آن بر روی یک قسمت خاص جلوگیری کرده و طور یکنواخت این کار انجام دهید.

پوشش شیشه

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن پارکینگ مجبور هستند تا خودرو خود را در فضای باز قرار دهند و در نهایت به وجود آمدن مشکلاتی مانند یخ زدگی طبیعی است پس پیشنهاد می شود که پیش از آغاز فصل سرما ویخبندان پوشش شیشه تهیه کنید.در صورت عدم دسترسی به پوشش شیشه می توانید از یک مقوای ضخیم بهره ببرید که درصورت نیاز به کمک چند تکه سنگ می توانید مقوا را بر روی شیشه ثابت کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204804
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه