میهن صنعت گزارش می دهد؛

از داتیس خودرو اصرار و از مرکز امور اصناف انکار/حفظ سرمایه گذاران داخلی در اولویت چندم است؟

ورود نمایندگی ولوو به ایران همچنان با ابهامات فراوانی روبه رو است و از طرفی شرکت داتیس خودرو به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت هیکو که شریک تجاری قدرتمند برند ولوو است، همچنان نتوانسته مجوز فعالیت خودرا از مرکز امور اصناف دریافت نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ورود نمایندگی ولوو به ایران همچنان با ابهامات فراوانی روبه رو است و از طرفی شرکت داتیس خودرو به عنوان تنها نماینده رسمی شرکت هیکو که شریک تجاری قدرتمند برند ولوو است، همچنان نتوانسته مجوز فعالیت خودرا از مرکز امور اصناف دریافت نماید.

آنچه که مرکز امور اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر آن تاکیید دارند، تیونینگ بودن شرکت هیکو است که بر اساس اطلاعاتی که در بسیاری از رسانه ای خبری کشور در این خصوص منتشر شد و همچنین مدارک ارائه شده توسط شرکت داتیس خودرو، تیونینگ تنها بخشی از فعالیت شرکت هیکو است.

از طرفی در قرارداد فی ما بین شرکت داتیس خودرو و هیکو که به تایید کنسولگری ایران در آلمان و اتاق بازرگانی آلمان نیز رسیده است، موضوع تامین قطعات تا 10 سال پس از تحویل هر خودرو ذکر شده است.

با توجه به صحت مدارک داتیس خودرو و همچنین با در دست داشتن LOC همچنان مرکز امور اصناف از اعطای مجوز به این شرکت خودداری می کند و این در شرایطی است که LOC به معنی تامین قطعات بوده و قرارداد آن به تایید کنسولگری ایران در آلمان و اتاق بازرگانی آلمان نیز رسیده است چراکه هیچ شرکت تیونینگی در دنیا نمی تواند تامین قطعات کند مگر آنکه شرکت مذکور تنها یک تیونینگ کار نباشد و در حوزه تولید خودرو نیز فعالیت داشته باشد.

از طرفی اوایل اسفند ماه سال جاری در نشست خبری محسن صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پرسشی از سمت خبرنگاران در خصوص برخوردهای سلیقه ای وزارت صنعت و همچنین مرکز امور اصناف به ویژه در خصوص پرونده داتیس خودرو مطرح شده بود که معاون وزیر صنعت قول پیگیری این مارجرا را داده بود.

نکته قابل تامل این ماجرا این است که روز گذشته مرکز امور اصناف طی یک اقدام بی سابق درخصوص اهدای مجوز نمایندگی به شرکتی با نام تسلا موتور قشم مجوز 3 ماهه جهت فعالیت این شرکت به عنوان نمایندگی رسمی بی ام دبلیو صادر کرده که پس از بررسی های انجام شده مشخص گردید که این شرکت نمایندگی خودرا ازautohaus mohring   دریافت نموده که یک جستجوی ساده نشان می دهد که autohaus mohring نام یک تعمیرگاه مجاز کوچک بی ام دبلیو  در شهری بسیار کوچک در نزدیکی هانوفر آلمان است !!!

این مجوز در حالی صادر شده است که مشخص نیست پس از 3 ماه خدمات پس از فروش خودروهای فروخته شده بر عهده چه کسی است و آیا اتسلا موتور قشم می تواند طبق قوانین صدور گواهی فعالیت، تامین قطعات را بدون مشکل انجام دهد یا خیر؟!!!

به گزارش خبرنگار«میهن صنعت» آنچه که مشخص است ما در خصوص حفظ سرمایه گذاران داخلی خود دچار مشکلات فراوان هستیم و با وجود چنین شرایطی این پرسش مطرح است که چطور می توانیم انتظار ورود سرمایه گذاران خارجی را به کشور داشته باشیم ؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=149654
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه