سخنگوي شركت گاز خراسان رضوي مطرح كرد:

از گرمابخشي تا گاز گرفتگي با گاز طبيعي

رييس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بايد در كنار آرامش و گرمابخشي گاز طبيعي به موضوع خطرات اين نعمت الهي نيز توجه‌اي ويژه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، محمد ایمانی‌فر در مورد خطرات گاز گرفتگی اظهار کرد: متاسفانه همه ساله با آغاز فصل سرما شاهد از دست دادن تعدادي از همشهریان به جهت استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی هستیم.

وی با اشاره به كاهش آمار فوتي ناشي از گاز طبيعي طي چند سال اخير افزود: کاهش این آمار به واسطه افزایش سطح ایمنی دستگاه‌های گرمایشی و افزایش سطح آگاهی مردم در استفاده از این ابزار‌ها بوده است ولی در اين میان هستند افرادی که در اثر غفلت و یا سهل انگاری از خطرات گاز، جان خود و يا خانواده خود را از دست مي دهند.

رييس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: گاز نعمتي طبیعی و الهی خوانده می‌شود ولی این نعمت در صورتی که با رعایت جوانب احتیاط مورد بهره‌برداری قرار نگیرد، به عنوان "قاتل خاموش" نيز نامگذاري می‌شود؛ استفاده از این نعمت مستلزم فراگیر شدن فرهنگ استفاده صحيح از آن است.

ایمانی فر با بیان اینکه در ماههاي آينده خطر گاز گرفتگی به وسیله وسایل گاز سوز بيش از پيش در کمین همشهریان است، افزود: مسمومیت با گاز «منو اکسید کربن» علائم خاصی ندارد و تنها افراد تمایل بیشتری برای خواب پیدا می‌کنند ولی نمی‌دانند که این قاتل خاموش است كه آن‌ها را در خواب از پای در می‌آورد.

رييس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه بعضا عادت‌ها و باور‌های غلط در ايجاد گرمایش، جان افراد را می‌گیرد، اظهار کرد: گذاشتن سر لوله بخاری گازسوز در سطل آب، استفاده از چراغ خوراک پزی، پیک نیک و اجاق گاز برای گرم کردن خانه، مسدود کردن تمامی منافذ خروجی هوا در فصل زمستان، قرار دادن مشعل و منقل زیر کرسی و نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که به طور حتم جان انسان را مورد تهدید قرار مي‌دهد.

ایمانی فر در بخش ديگري از سخنان خود بیان کرد: بايد فرهنگ استفاده از گاز طبیعی از سنین پایین در جامعه آموزش داده ‌شود. اين امر موجب مي شود تا نسل‌های آینده درک بهتری از قاتل خاموش و رعایت موارد ایمنی داشته باشند.

وی گفت: شهروندان گرامي به پاس قدرداني از وجود اين نعمت الهي و تلاش هاي شبانه روزي كاركنان شركت گاز خراسان رضوي در پايداري آن نسبت به رعایت موارد ایمنی دقت نظر كافي را داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=101299
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه