میهن صنعت :

استاندارد بر عملکرد تعمیرگاه‌های خودرو نظارت ‌کند

میهن صنعت : سازمان‌ ملی استاندارد ایران باید بر عملکرد تعمیرگاه‌ها و اصناف ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروها نظارت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباسعلی غیاثی – دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو – در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال تدوین دستورالعملی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروها است.

وی با بیان این‌که از چند سال پیش دستورالعمل نظارت بر عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: دستورالعملی که سازمان ملی استاندارد هم‌اکنون در حال تدوین آن است تفاوت چندانی با دستورالعمل فعلی ندارد.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: البته سازمان ملی استاندارد هم‌اکنون نیز بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان نظارت داشته و موضوعاتی چون کیفیت قطعات توزیعی را بررسی می‌کند.

وی افزود: در این زمینه نکته مهم آن است که تنها حدود ۲۵۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان تحت پوشش نظارت‌های قانونی قرار داشته و حدود چند صد هزار صنف تعمیرگاهی مختلف که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تحت نظارت سازمان‌های نظارتی چون سازمان استاندارد قرار ندارند.

غیاثی تصریح کرد: بنابراین سازمان ملی استاندارد ایران در دستورالعمل در حال تدوین خود باید حتما موضوع نظارت بر عملکرد تعمیرگاه‌ها‌ و اصناف ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو را نیز بگنجاند به‌گونه‌ای که حدود چند صد هزار صنف تعمیرگاهی فعال در این حوزه تحت پوشش نظارت‌های قانونی قرار گیرند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22954
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه