تا زمانی‌ که سوخت به طور سراسری تامین نشود

استاندارد یورو 4 فایده ای ندارد

گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به این‌که کلیه تاییدات بین المللی گواهی‌نامه هایTA (تاییدیه نوع) را دریافت کرده آمادگی کامل برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تولیدی به یورو 4 را دارد اما تا زمانی‌ که سوخت مورد نیاز به طور سراسری تامین نشود امکان این ا


به گزارش «ميهن صنعت»، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: در شرایطی که هنوز سوخت متناسب با استاندارد یورو 4 درسراسر کشور توزیع نشده، ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای سواری به یورو 4 علاو ه بر افزایش آلودگی موجب وارد آمدن خسارت به خودروسازان می شود.
وی با اشاره به هزینه ریالی و ارزی ارتقای خودروهای سواری ایران خودرو به استاندارد آلایندگی یورو 4 اظهار داشت: بین 500 تا هزار دلار بر قیمت تمام شده خودرو با اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 اضافه می شود که با توجه به عدم تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی بر مشکلات اجرایی افزوده خواهد شد.
وزیری تاکید کرد: با توجه به وارداتی بودن تجهیزات یورو 4 در شرایط فعلی کشور توجیهی برای خروج این مقدار ارز از کشور وجود ندارد.
مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو افزود: به دلیل آن‌که هنوز سوخت استاندارد یورو 4 مصوب هیات دولت در سراسر کشور فراگیر نشده است، خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو با استاندارد یورو4 درصورت استفاده از سوخت غیر متناسب با خسارت به طور میانگین 5. 2 تا 5. 6 میلیون تومانی (هزینه تعویض قطعات موتوری) مواجه خواهند شد.
وی تبعات ناشی از فراگیر نشدن سوخت غیر متناسب با استاندارد یورو 4 در خودروهای تولیدی با این استاندارد را کاهش عمر مفید قطعات موتوری و کاتالیست کانورتور، افزایش مصرف سوخت 10 تا 15 درصدی، افزایش پنج تا هفت درصدی گازهای آلاینده از خروجی اگزوز خودروها و کاهش توان خروجی موتور عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7128
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه