استراتژی کشتیران ژاپني براي عبور از دوران ركود
میهن صنعت : شرکت كشتيرانيNYK ژاپن، مديريت بهينه ناوگان فله، بهبود خدمات لجستیکی به صاحبان کانتینر و نصب سیستمهای ارتباطی با پهناي باند گسترده بر روی کلیه کشتیهای خود را به عنوان برنامه هاي گذر از دوران رکود اجرا مي كند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، شرکت كشتيرانيNYK ژاپن، مديريت بهينه ناوگان فله، بهبود خدمات لجستیکی به صاحبان کانتینر و نصب سیستمهای ارتباطی با پهناي باند گسترده بر روی کلیه کشتیهای خود را به عنوان برنامه هاي گذر از دوران رکود اجرا مي كند.
شرکت NYK که با شرایط نامساعد در موازنه عرضه-تقاضا مواجه است کشتیهای خود را برای مقابله با مازاد عرضه، اوراق و یا متوقف خواهد كرد
اين شركت از سوی دیگر به دنبال عقد قراردادهای اجاره میانمدت و بلندمدت با درآمد مناسب است.
آخرین برنامههای اعلامی این شرکت در ماه ژوئیه حاکی از تغییر تعداد کشتیهای ناوگان این شرکت به 355 کشتی فلهبر تا انتهای ماه مارس سال 2014 است.
رقم قبلی 400 فروند کشتی بوده و در فهرست جدید کشتیهای پست پاناماکس، پاناماکس، هندیسایز کمتری دیده شده است.
شرکت NYK در نظر دارد به تدریج سیاست حرکت به سمت مدل کسب و کار با سرمایههای کم را در بخش کانتینر خود ادامه داده و فعالیتهای لجستیکی شامل اپراتوری بدون مالکیت کشتی را توسعه دهد .
اين شركت ژاپني در نظر دارد کسب و کار خود در کشورهای در حال توسعهبه خصوص در بازار آسیا که با NYK آشناتر هستند را گسترش دهد.
به گزارش صنعت نیوز همچنين NYK سیستمهای با پهنای باند گسترده را برای کلیه کشتیهای تحت مدیریت خود برای ارسال اطلاعات به صورت کاراتر و کاهش هزینههای عملیاتی نصب خواهد كرد
این سیستم نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت داشته و امکان اشتراک حجم بزرگی از دادهها را بصورت همزمان در خشکی و کشتی و همچنین سایر کشتیها در ارتباط با دادههای پیشبینی جوی و عملکرد کشتی فراهم میآورد .
اما در حالی که مناقشه مرزی اخیر بین چین و ژاپن در ارتباط با جزایر دریای چین شرقی تاثیر چندانی بر عملیات شرکت NYK نداشته اما اين شركت هشدار داده که مناقشه بین دو غول اقتصادی میتواند تاثیر منفی بر کسب و کار در حال رشد چین داشته باشد.