میهن صنعت:

استشمام بوی نفت و گاز ایران از صفحه‌های اقتصادی رسانه‌های خارجی

میهن صنعت: هشدار کنگره آمریکا به شرکت‌های نفتی در رابطه با ایران، تمدید مهلت تکمیل خط لوله صلح و اینکه هند فعلا پول نفت ایران را به دلار نمی‌دهد، از مهم‌ترین خبرهای ایران در رسانه‌های خارجی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این هفته هم می‌شد ردپای تاثیرات توافق هسته‌ای 3 آذر را بر صفحه‌ اقتصادی رسانه‌های خارجی دید.

خبرهایی که هنوز نشان از تمایل شرکت‌های خارجی برای ورود به بازار ایران و پیگیری دقیق اخبار ایران از سوی این شرکت‌ها داشت؛ نظیر ابراز تمایل شرکت ترک تولیدکننده کود شیمیایی گوبر برای سرمایه‌گذاری مجدد ایران و یا خبر معطوف شدن حواس تاجران هندی چای به بازار این کشور.

اما بیش از هر چیز، این هفته، بوی نفت و گاز ایران از میان صفحات اقتصادی رسانه‌های خارجی به مشام می‌رسید به طوریکه آخر هفته خبرها کاملا نفتی و گازی بود.

در اوایل هفته کنگره آمریکا به شرکت‌های نفتی هشدار داد که زیاد به ایران نزدیک نشوند که در صورت انجام اقدامات زودتر از موعد، طمع مجازات‌های مالی سختگیرانه‌ای را خواهند چشید.

در اواسط هفته خبرهایی از سفر وزیر نفت پاکستان به ایران برای مذاکره در مورد خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان منتشر شد؛ پاکستانی‌ها که تاکنون فعالیت چشمگیری برای پیشبرد این پروژه انجام نداده‌اند، با فهرستی از درخواست‌ها به ایران آمدند.

به دنبال دیدار وزرای نفت ایران و پاکستان در تهران، دو کشور در زمینه تسریع در احداث خط لوله صلح توافق کردند.

به گزارش فارس، در پایان هفته، ایران با تمدید مهلت تکمیل خط لوله صلح موافقت کرد و قرار شد تا کارشناسان دو کشور در ماه جاری میلادی با یکدیگر دیدار داشته باشند.

از طرفی به دنبال سفر هیئتی از مقامات بانک مرکزی ایران به هند برای روشن شدن نحوه پرداخت پول نفت ایران، یک مقام هندی اعلام کرد که دهلی‌نو فعلا قصد ندارد به ایران دلار بدهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34740
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه