میهن صنعت :

استفاده از آنتن‌ ماهواره برای بهبود خدمات اینترنت در هواپیما

میهن صنعت : کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجوز استفاده از آنتن‌های ماهواره به منظور دسترسی به اینترنت با کیفیت در هواپیماهای مسافری را صادر کرد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ای ویک، قرار است استفاده از آنتن های مذکور در پروازهایی در ارتفاع 38 هزار پایی صورت بگیرد. در چنین ارتفاعی استفاده از دیگر فناوری ها برای دسترسی به اینترنت بی سیم مقرون به صرفه نیست و منجر به دسترسی به خدمات با کیفیت مناسب نمی شود.

البته استفاده از چنین فناوری پیشرفته ای هزینه دسترسی به اینترنت بی سیم در پروازهای هوایی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و شاید در این شرایط برای کاربران بهتر باشد تا چند ساعتی از چک کردن ایمیل و سر زدن به سایت های مختلف خودداری کنند.

در همین حال برخی شرکت های هواپیمایی در اروپا نیز ارائه چنین خدماتی را آغاز کرده اند و به عنوان مثال خطوط هوایی آلمان برای ارائه خدمات یاد شده ساعتی 15 دلار از مسافران دریافت می کند.

برخی اپراتورهای آمریکایی مانند تی – موبایل هم برای ارائه خدمات اینترنت بی سیم با کیفیت در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های هواپیمایی مانند ویرجین آتلانتیک، آمریکن ایرلاین و دلتا هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8557
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه