نائب رئیس دوم کمیسیون عمران در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

استیضاح آخوندی به صلاح نیست و کل وزارتخانه دچار مشکل خواهد شد

در واقع درست یا غلط بودن استیضاح وزیر راه در چند ماه پایانی عمر دولت منوط به نظرات مستقل نمایندگان است اما به نظر شخصی بنده استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از حادثه دلخراش تبریز – مشهد که متاسفانه منجر به فوت 45 نفر از هموطنان عزیزمان گردید، کمیته ویژه بررسی این موضوع جهت علت بروز این حادثه تشکیل شد و در نهایت مقصر اصلی در حادثه قطار سمنان (سی تی سی) متصدی مرکز کنترل تهران-مشهد در ایستگاه شاهرود، معرفی گردید.

از همان ساعات آغازین حادثه زمزمه هایی مبنی بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی به گوش می رسید تا سرانجام صبح امروز در صحن علنی مجلس، نادر قاضی پور با اشاره به سانحه سمنان، خطاب به رئیس مجلس گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۷۰  امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

سیدهادی بهادری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص این موضوع به خبرنگار «میهن صنعت» گفت : استیضاح یک وزیر در مجلس موضوعی است که نمایندگان در خصوص آن به صورت مستقل عمل می کنند و به صورت کلی نمی توان موضع کمیسیون عمران را مخالف یا موافق این استیضاح دانست.

وی در ادامه افزود : گزارشی در خصوص این حادثه تهیه شد که قرار بود صبح امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود اما با توجه به اهمیت موضوع، این مهم به سه شنبه هفته ی جاری موکول گردید و قرار بر این شد که وزیر محترم راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور بهم رسانند و توضیحات ایشان را بشنویم.

نائب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نمی توان تنها یک نفر را مقصر این حادثه دانست، بیان کرد : در واقع درست یا غلط بودن استیضاح وزیر راه در چند ماه پایانی عمر دولت منوط به نظرات مستقل نمایندگان است اما به نظر شخصی بنده استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر به صلاح نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم ادامه داد : با توجه به وسعت وزارت راه و شهرسازی بهتر بود که از استیضاح آخوندی صرف نظر کنیم چنانکه در این چند ماه باقی مانده، کار وزارتخانه نیمه تمام مانده و  دچار مشکل خواهد شد.

سیدهادی بهادری در پایان خاطرنشان کرد : صحبت ازاستیضاح وزیری است که وزارتخانه اش شامل 22 معاون وزیر می باشد و با استیضاح وزیر کل وزارتخانه دچار مشکل خواهد شد که در شرایط کنونی، قطع به یقین استیضاح، دردی از مشکلات به وجود آمده دوا نخواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=99394
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه