دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور خبر داد

اسقاط غیرقانونی خودروهای فرسوده

میهن صنعت : دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور با اشاره به خالی ماندن ظرفیت مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: هم‌اکنون برخی از دارندگان این دسته از وسایل نقلیه به صورت غیرقانونی خودروهای فرسوده خود را از چرخه حمل و نقل خارج می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا چلویی با اشاره به کندی روند اسقاط خودروهای فرسوده در کشور، اظهارداشت: کند شدن روند اسقاط خودروهای فرسوده از سال‌‌های گذشته پیش‌بینی شده بود.

دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون در حیطه خروج خودروهای فرسوده با بحران روبرو هستیم، افزود: متأسفانه تعهدی برای دارندگان این دسته از وسایل نقلیه به منظور مشارکت در طرح‌های اسقاط وجود ندارد و البته یکی از دلایل آن عدم شفافیت قوانین خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل است.

چلویی در ادامه یادآور شد: در کنار کندی روند اسقاط این دسته از وسایل حمل‌و نقل از مجاری قانونی، شاهد اسقاط غیرمجاز خودروهای فرسوده هستیم.

دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور با اعلام اینکه اسقاط غیرمجاز خودروهای فرسوده در هر دو حوزه خودروهای سنگین و سبک در حال انجام است، ابراز داشت: در این روش از قطعات خودروهای فرسوده استفاده مجدد می‌شود و همین مسئله با تبعات امنیتی همراه خواهد بود.

به گزارش فارس چلویی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت مراکز اسقاط خودروهای فرسوده خالی مانده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیستم اسقاط موازی در این زمینه در حال انجام است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22433
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه