میهن صنعت :

اشتباه های رایج درباره بیمه خودرو

میهن صنعت : برای خرید بیمه خودرو چه اولین بار اقدام می کنید و چه قصد تمدید سالانه دارید باید دقت کنید که بین تصور شما و واقعیت های موجود ممکن است فرق وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، در این جا به چند مورد تصور اشتباه که در بین مردم آمریکا و شاید هم مردم سایر نقاط دنیا رایج است اشاره می شود.

چند اشتباه رایج در بخش بیمه خودرو وجود دارد که بهتر است پیش از خرید بیمه به آن توجه شود.
مردم تصور می کنند که تمام روش های بیمه می توانند هزینه سرقت کلی خودرو، حوادث ناشی از آسیب اراذل و اوباش، افتادن درخت روی خودرو، حوادث طبیعی و همه این موارد را پوشش بدهند.

حقیقت این است که فقط پوشش بیمه ای جامع و فراگیر است که همه ی این بلایا را پوشش بدهد اما خیلی از مردم اطلاع ندارند که انتخاب این نوع پوشش بیمه ای هم گران تر است و هم اختیاری است، یعنی این نوع بیمه اجباری نیست و بنا به خواست مشتری و متناسب با حق بیمه ای که می پردازد پوشش ایجاد می کند.

بنابر این خریدار بیمه باید به دقت مواردی که مد نظر دارد متناسب با نیازهای خود انتخاب کند. شاید برای خودروهای دست دوم با عمر زیاد اصلا به صرفه نباشد که بیمه کامل و جامع و فراگیر را انتخاب کنند.

تصور اشتباه دیگر مردم این است که باید حداقل پوشش بیمه که از طرف قانون اجباری شده را خریداری کنند اما در عمل این مبلغ کفاف پوشش کامل را در زمان تصادف نمی دهد.
معمولاً خسارتی که در اثر تصادف به وجود می آید خیلی بیشتر از مبلغی است که بیمه پوشش می دهد و مشتری باید از جیب، بخشی از این خسارت را جبران کند.

بنابراین به خریداران بیمه توصیه شده است که به حداقل مبلغ بیمه اکتفا نکنند و هوشمندانه و با در نظر گرفتن همه جزئیات و با دقت بالا گزینه ها را انتخاب کنند.
تصور اشتباه دیگر مردم این است که اگر خودرو شما بیمه نداشته باشد و راننده آن دوست یا همکار شما باشد در صورت تصادف می تواند از بیمه خودروی خودش برای پوشش خسارت خودروی شما استفاده کند.

در حالی که شرکت های بیمه خسارت را فقط به خودرویی می دهند که آسیب دیده و تحت پوشش بیمه خودشان است و در این حالت خودروی تحت پوشش آسیب ندیده است و راننده صاحب بیمه نمی تواند شواهدی دال بر خسارت خودرو خود ارائه دهد تا از مزایای بیمه برخوردار شود.

تصور اشتباه دیگر این است که رنگ خودرو در تعیین خسارت پوشش بیمه ای تأثیر دارد. این در حالی است که نوع خودروی خریداری شده و قیمت آن روی مبلغ بیمه تأثیر دارد. مردم تصور می کردند که خودروهای قرمز میزان تصادف بالاتری دارند و برای همین هم قیمت بیمه آنها بالاتر است.

بیمه خودرو به نوع خودرو، سال ساخت، نوع بدنه، اندازه موتور، سن خودرو، عمر گواهینامه رانندگی و سابقه بیمه راننده، هزینه های تعمیر و حتی احتمال سرقت آن خودرو بستگی دارد. برای شرکت های بیمه سابقه راننده مهم است؛ این که آیا تا به حال تصادف داشته است یا خیر، میزان پیمایش سالانه او چقدر است.

شاید تعجب کنید اما در کشورهای پیشرفته حتی محل زندگی بیمه شونده از اهمیت بالایی برخوردار است. چون شرکت های بیمه علاقه دارند کمترین خسارت را بپردازند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12310
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه