میهن صنعت :

اشتراک مراکز تولیدی و تحقیق و توسعه رنو و نیسان

میهن صنعت : رنو و نیسان، شرکای استراتژیک تصمیم دارند همکاری خود را به مرحله جدیدی برده و عملیات تولید و تحقیقات خود را ادغام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رنو و نیسان، شرکای استراتژیک تصمیم دارند همکاری خود را به مرحله جدیدی برده و عملیات تولید و تحقیقات خود را ادغام کنند.

گمان می رود این اقدام به طور کلی در یک سال 3.9 بیلیون دلار برای هر دو خودروساز هزینه داشته باشد.

بر اساس این طرح، نیسان و رنو قادر خواهند بود با استفاده از قطعات مشترک و در کارخانه های مشترک خودروهای خود را مونتاژ کنند. این ساختار جدید برای اولین بار در سال 2015 در مرکز تولید رنو در اوراگادام چنای به کار خواهد رفت و سپس تا سال 2020 در کارخانه های دیگری در حدود 10 کشور دنیا اجرا خواهد شد. در حال حاضر هر دوی این خودروسازان حدود 50 مرکز تولید در سراسر دنیا دارند. اگر این اقدام موفق شود این طرح گسترش یافته و شریک روس آن ها یعنی AvtoVAZ را نیز شامل خواهد شد.

این قرارداد یکی از مهم ترین اقدامات در همکاری بین این شرکای قدیمی خواهد بود. کارلوس گون مدیر اجرایی نیسان و رنو با انتصاب یک مدیر در ماه آوریل به منظور نظارت بر بخش های تولیدی هر دو خودروساز، اولین قدم را در این زمینه برمی دارد.


به گزارش خبرخودرو،
رنو و نیسان از سال 1999 با یک دیگر شریک بوده اند و ادعا می کنند که در سال 2012 حدود 3.68 بیلیون دلار را با اقدامات صرفه جویی خود ذخیره کرده اند که از 2.4 بیلیون دلار سال 2011 بیش تر بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40108
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه