میهن صنعت :

اشتغال جوانان کشورهای گروه 20 بحرانی شد/ جدول نرخ بیکاری در 17 کشور

میهن صنعت : نرخ بیکاری جوانان در 17 کشور از اعضای گروه G20 به مرز هشداردهنده 8 تا 52 درصد رسیده است.


نرخ بیکاری جوانان در 17 کشور از اعضای گروه G20 به مرز هشداردهنده 8 تا 52 درصد رسیده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از مهر، سازمان جهانی کار اعلام کرد: اطلاعات ارائه شده در نشست G20 در ژنو نشان می دهد که بازار کار جوانان هنوز هم در این کشورها هشداردهنده و بحرانی است.

 

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری در17 کشور G20 برای جوانان از 8 تا بیش از 50 درصد نیز رسیده و این کشورها مجبور شده اند تا با استخدام موقت و ترویج کارآموزی با کیفیت، موافقت کنند.

 

سازمان جهانی کار معتقد است با توجه به داده ها و اطلاعاتی که از این کشورها در دسترس است، وضعیت بحرانی اشتغال برای جوانان باقی خواهد ماند. به صورت کلی 17.7 میلیون جوان در این کشورها با خطر بیکاری مواجه هستند.

در طول 12ماه گذشته، نرخ بیکاری جوانان در 10کشور افزایش یافته است. با این حال، رسیدن جوانان به سن کار در مدت یکسال مورد بررسی کاهش داشته است.

مدیرکل سازمان جهانی کار به این کشورها پیشنهاد کرد که علاوه بر لزوم ارائه رویکردهای جدید در این بخش، نیازمند ترویج دوره های کارآموزی نیز هستند.

هم اکنون سهم زنان و مردان جوان برای شرکت در دوره های کارآموزی از کشوری به کشور دیگر به شدت متفاوت است. در کشور آلمان نزدیک به نیمی از جوانان سنین 16 تا 24 ساله در دوره های کارآموزی شرکت می کنند؛ با این حال در سایر کشورها حضور جوانان در دوره های کارآموزی کمتر از 20 درصد است.

به گزارش مهر، گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک ‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.

در این اجلاس، همچنین مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول و رئیس بانک جهانی، روسای کمیته‌ های پولی و مالی توسعه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی؛ به اعتبار مقام خود حضور دارند.

جدول نرخ بیکاری جوانان G20

کشور
نرخ بیکاری(درصد)

استرالیا، آلمان، ژاپن، جمهوری کره و مکزیک
8 تا 11

آرژانتین، برزیل، کانادا، روسیه، ترکیه و ایالات متحده
15 تا 18

فرانسه، اندونزی و انگلستان
21 تا 23

ایتالیا، آفریقای جنوبی و اسپانیا
35 تا 52

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4361
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه