میهن صنعت :

اطمینان خاطر سپ‌بلاتر نسبت به برگزاری به موقع جام جهانی ۲۰۱۴/ ایران در سید ۳ در انتظار روبه‌روشدن با بزرگان

میهن صنعت : رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال معتقد است نگرانی در مورد آماده‌شدن به موقع ورزشگاه‌های برزیل وجود نداشته و پیکارهای جام جهانی سروقت آغاز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سپ بلاتر که جهت حضور در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 که جمعه شب انجام خواهد شد، هم اکنون به برزیل سفر کرده، شب گذشته در مراسمی که در شهر کاستادوساپیه، محل برگزاری مراسم گروه‌بندی انجام شد، ‌در مورد مسائل مختلف مربوط به بازی‌ها صحبت کرد.

وی با وجود کشته شدن 2 نفر در حادثه ورزشگاه سائوپائولو در مورد نگرانی‌های که در مورد این استادیوم که میزبانی دیدار افتتاحیه را برعهده دارد، گفت: با وجود اتفاق ناگواری که افتاد، ‌ورزشگاه به موقع آماده خواهد شد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این مقوله فیفا اصل را براعتماد گذاشته است.

وی افزود: البته با توجه به این اتفاق برزیل قول داده در زمان فشرده‌تری آن را آماده کند.

بلاتر ادامه داد: فیفا وضعیت موجود در برزیل را به چشم بحران نمی بیند. به همین دلیل فیفا دنبال جانشین نیست. زیرا ما می‌دانیم و مطمئن هستیم در هر حال بازی افتتاحیه در سائوپائولو انجام می‌شود.

 

*سخنان دیگر بلاتر

وی در مورد مشکلات مشابهی که در ورزشگاه‌ شهرهای کویبا و کوریتبا وجود دارد، نیز گفت: در این زمینه هم برزیل می‌کوشد تا قبل از جام جهانی، شرایط بهره‌برداری را مهیا کند.

او ادامه داد: از اتفاقی که در ورزشگاه سائوپائولو روی داد و باعث شد دو نفر جان خود را از دست دهند، بسیار ناراحت شدم. به نظرم این خسارت به وجود آمده به مرور جبران می‌شود و من هم به عنوان مسئول فیفا نسبت به این قضیه نگرانی ندارم.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به برزیل به عنوان سرزمین فوتبال جهان اشاره  و بیان کرد کشوری که صاحب 5 دوره قهرمانی جام جهانی بوده، به طور طبیعی قابلیت برگزاری بی دردسر جام جهانی را خواهد داشت.

 

*نحوه جدید سیدبندی

در ادامه این مراسم بلاتر از نحوه جدید و تغییر کرده سیدبندی 32 تیم راه یافته به مرحله نهایی جام جهانی برزیل سخن گفت.

بنابه اظهارات عالی‌ترین مقام فوتبال جهان، فیفا با این اقدام تلاش کرد تا توازن منطقی در سیدبندی قدرت‌ها ایجاد کرده تا جمعه‌شب قرعه‌کشی گروه‌های جام جهانی با شرایط و کیفیت بهتری انجام شده و توازن در گروه مشاهده شود.

بر همین اساس تیم ملی فوتبال ایران که یکی از 4 نماینده‌‌‌ آسیا در جام جهانی است، در کنار استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، کاستاریکا ،‌هندوراس،‌مکزیک و ،آمریکا قرار گرفت.

به گزارش فارس مطابق آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان در ماه اکتبر، هم اکنون تیم‌های برزیل، اسپانیا، آلمان، آرژانتین،‌کلمبیا، بلژیک، سوئیس و اروگوئه در سید(گلدان  یک) قراردارند.

اما بلاتر در این مراسم عنوان کرد در طبقه بندی 3 سید (گلدان ) دیگر در کنار قابلیت‌های ورزشی و توانمندی‌های قاره‌ای نیز مورد توجه قرارگرفته است.

 

 

*تاکید بلاتر

حتی بر این موضوع از طرف بلاتر نیز تاکید شد در حین مراسم قرعه‌کشی جمعه شب در هر گروه حداکثر دو تیم اروپایی قرار خواهند گرفت.

بر همین اساس با توجه به این نکته که اکنون در سید 4 ، 9 تیم اروپایی حضور دارند 8 تیم از این سید در گروه‌های یک تا 8 قرعه‌کشی خواهند شد و تیم باقیمانده به صورت قرعه در بین گروه‌های قرعه‌کشی خواهد شد  که تعداد تیم‌ اروپایی آن فقط «یک » باشد.

 

 

*گروه مرگ احتمالی

باتوجه به تغییرات صورت گرفته در نحوه سیدبندی جدید، مقام‌های فیفا در کنار برخی از کارشناسان معتقدند گروه مرگ احتمالی در صورتی خواهد بود که تیم‌های مثل برزیل، ایتالیا،‌ژاپن و هلند در کنار هم باشند.

همچنین ممکن است گروه سخت و دشواری  با حضور تیم‌های آلمان، ایتالیا، ساحل عاج و آمریکا  تشکیل شود.

البته حتی این احتمال هست یکی از تیم‌های سید یک در گروه ساده‌ای با حضور تیم‌های الجزایر، هندوراس و بوسنی‌هرزگوین قرار گیرد.

 

 

 

*طبقه بندی گلدان‌های قرعه‌کشی

طبقه‌بندی سید‌ها(گلدان‌) های جدید فیفا برای مراسم قرعه‌کشی به این شرح است:

سید 1:‌برزیل، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، سوئیس، اروگوئه

سید 2: الجزایر، کامرون، ساحل عاج، غنا، نیجریه، شیلی، اکوادور

سید 3: ایران، استرالیا،‌ژاپن، کره‌جنوبی، کاستاریکا، هندوراس، مکزیک، آمریکا

سید 4:‌ هلند،‌ایتالیا،‌انگلیس، پرتغال،‌یونان، بوسنی‌هرزگوین، کرواسی،‌روسیه،‌فرانسه

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33559
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه