«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

اعتصاب کارگران جنرال موتورز بالاخره پایان یافت

اعتصاب اتحادیه کارگران با نام «کارگران متحد خودروسازی» و جنرال موتورز به پایان رسید. اعضای اتحادیه کارگران خودروسازی جنرال موتورز ( UAW-GM) به تصویب توافق آزمایشی هفته گذشته رای دادند. طولانی ترین اعتصاب جنرال موتورز طی 50 سال اخیر به پایان خود نزدیک شد اگرچه 43 درصد اعضا با امضای این توافق مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اعتصاب اتحادیه کارگران با نام «کارگران متحد خودروسازی» و جنرال موتورز به پایان رسید. اعضای اتحادیه کارگران خودروسازی جنرال موتورز ( UAW-GM) به تصویب توافق آزمایشی هفته گذشته رای دادند. طولانی ترین اعتصاب جنرال موتورز طی 50 سال اخیر به پایان خود نزدیک شد اگرچه 43 درصد اعضا با امضای این توافق مخالفت کردند.

48 هزار نفر از کارگران شرکت GM در اعتراض به دستمزد پایین، خدمات بهداشتی و درمانی، امنیت شغلی و طولانی بودن دوره انتقال کارگر موقت به کارگر تمام وقت از ماه سپتامبر اعتصاب کرده و خطوط تولیدی این شرکت را متوقف کردند.

براساس این توافق، حقوق کارگران افزایش خواهد یافت و به علاوه 11 هزار دلار پاداش برای هر نیرو در نظرگرفته می شود. از دیگر موارد این توافق می توان به سرعت بخشیدن به دوره انتقال از کارگر موقت به کارگر تمام وقت اشاره کرد. به نظر می رسد که در این توافق تنها به امنیت شغلی کارگران پرداخته نشده است.

براساس گزارش منتشر شده، توافق نهایی تفاوت چندانی با آنچه که جنرال موتورز در ابتدا ارائه کرده بود، ندارد. 40 روز اعتصاب کارگران نزدیک به 2 میلیارد دلار ضررمالی برای این شرکت آمریکایی به همراه داشته است. با توجه به این توافق، برخی از کارگران ساعتی می توانند از روز شنبه به کار خود بازگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187849
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه