میهن صنعت :

اعلام آناليز قيمت محصولات از سوي خودروسازان قانوني نيست/دستورالعمل نهايي، دوشنبه بر روي سايت شوراي رقابت

میهن صنعت : گروه خودروسازي سايپا به تازگي آناليز قيمتي 2 خودروي پرايد و تيبا را به شوراي رقابت ارائه كرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حاليكه قرار بود قيمت هاي نهايي خودرو امروز از سوي شوراي رقابت اعلام شود ،گروه خودروسازی سایپا جدیدترین جدول آنالیز قیمت تمام شده دو محصول خود را به شورای رقابت ارائه کرد.

در این جداول، عوامل موثر در قیمت تمام شده تولید سایپا 131 و تیبا عنوان شده که بر اساس آن، جمع بهای مصرف کننده برای پراید 131 فرمان هیدرولیک مدل SX بدون کیسه هوا با ارز مبادله‌ای 19 میلیون و 980 هزار تومان و با ارز آزاد 22 میلیون و 90 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین بهای مصرف کننده برای تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا با ارز مبادله‌ای 23 میلیون و 980 هزار تومان و با ارز آزاد 26 میلیون و 820 هزار تومان عنوان شده است.

اما اين اقدام گروه خودروسازي سايپا، واكنش منفي شوراي رقابت را به همراه داشته به طوريكه یک عضو شورای رقابت در اين خصوص اظهار داشت: شوراي رقابت تنها نهاد تصمیم‌گیرنده در زمینه قیمت‌گذاری خودرو است و هر گونه قیمتی که از نهادی به جز شورای رقابت صادر شود غیر قانونی است.

 وي ادامه داد:هرگونه تعیین قیمت خودروها به نرخی بالاتر از قیمت‌های بازار ،غیر قانونی  است.
نادر قاضی‌پور تاکید کرد: اگر خودروسازان قیمتی بالاتر از قیمت‌های بازار ارائه می‌کنند، هدفشان کسب درآمدهای کذایی است که از نظر قانونی غیر مجاز بوده و شورای رقابت با چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش، رييس شوراي رقابت در خصوص زمان اعلام نتيجه قطعي قيمت گذاري خودرو اظهار داشت: شاخص هاي مربوط به بانک مرکزي و سازمان ملي استاندارد در دستورالعمل تعيين قيمت خودرو حداکثر تا صبح دوشنبه هفته آينده اعلام مي شود و روي سايت اين شورا قرار مي گيرد.

جمشيد پژويان در ادامه تصريح كرد: بعد از اعلام دستورالعمل، خودروسازان بايد بر اساس آن قيمتهاي جديد مشخص و اطلاع رساني کنند. 

وي گفت: ممکن است خود شوراي رقابت هم قيمت برخي از خودروها را محاسبه و اعلام کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16605
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه