میهن صنعت :

اعلام اسامی 4700 معلول متقاضی خودروی مناسب‌سازی شده به وزارت تعاون

میهن صنعت : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اعلام اسامی 4700 معلول متقاضی خودروی مناسب‌سازی شده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اعلام اسامی 4700 معلول متقاضی خودروی مناسب‌سازی شده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 

یحیی سخنگویی با بیان اینکه در سال گذشته 88 هزار نفر در سامانه ایاب و ذهاب سازمان بهزیستی ثبت‌نام کردند، خاطر نشان کرد: از این بین معلولان واجد شرایط انتخاب شدند.

 

وی افزود: پس از اعلام این اسامی به وزارت تعاون، این وزارتخانه نیز اسامی را به گمرک اعلام می‌کند.

 

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، شدت معلولیت جسمی حرکتی، داشتن گواهینامه و نوع کار از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام و ارائه خودرو به واجدان شرایط است که پس از استخراج اسامی برای تطبیق با واقعیت ثبت شده به استان‌ها ارائه شد.

 

سخنگویی با بیان اینکه این افراد معلول از 30 میلیون تومان معافیت گمرکی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: معلولان جهت واردات خودروی مناسب‌سازی شده خارجی از این معافیت گمرکی بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که قیمت این خودروها تا 100 میلیون تومان تخمین زده شده است.

 

وی هدف از ارائه این لیست به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را واگذاری سهمیه‌ای که معلولان بتوانند از آن بهره‌مند شوند، عنوان کرد.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین در مورد علت دیرکرد ارائه این لیست از معلولان که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته ارائه شود، به ایسنا گفت: حجم بالای ثبت‌نام‌ها دلیل اصلی ارائه نشدن این لیست به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته بود و امیدواریم این وزارتخانه هر چه سریعتر این لیست را به گمرک ارسال کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17649
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه