«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت اندک قیمت نفت در روز شنبه 23 شهریور 98

بهای نفت به دنبال رشد کند اقتصادی و علیرغم نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات چین و آمریکا برای حل تنش های تجاری اندکی با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال رشد کند اقتصادی و علیرغم نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات چین و آمریکا برای حل تنش های تجاری اندکی با کاهش مواجه شد.

شاخص نفت خام برنت 16 سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 60 دلار 22 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 24 سنت به 58 دلار 85 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای برای نخستین بار طی 5 هفته متوالی به ترتیب افت هفتگی 2.1 و 3 درصدی را ثبت کردند.

دو غول اقتصادی جهان در حال آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات تجاری و حل اختلاف های به وجود آمده هستند.

براساس گزارش آژانس خبری شین هوا، دولت چین قصد دارد تا برخی از محصولات کشاورزی آمریکا را از تعرفه های گمرکی اضافی معاف کند.

بازار نفت همچنان تحت فشار نگرانی هایی در خصوص رشد کند تقاضا قرار دارد. جیم ریتربوش، مدیر موسسه ریتربوش و همکاران در این خصوص نوشت،«بازار نفت حاکی از آن است که رشد کند اقتصادی تحت تاثیر تعرفه ها قرار گرفته اگرچه سایر بازارها نظیر سهام تمرکز بیشتری بر پیشرفت مذاکرات آینده دارد.»

شرکت های انرژی آمریکایی شمار سکوهای حفاری خود را به میزان 5 عدد کاهش داده و در مجموع به 733واحد رساندند.

قیمت نفت برنت در سال جاری به لطف توافق کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش نزدیک به 19 درصد رشد کرده است.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر جدید انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که ریاض همچنان با تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید نفت موافق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185244
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه