«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بهای نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان و تاثیر آن بر تقاضای جهانی کاهش پیدا کرد و سرمایه گذاران امیدوارند که تمدید توافق کاهش تولیدات تا حدودی مانع روند نزولی شاخص ها شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان و تاثیر آن بر تقاضای جهانی کاهش پیدا کرد و سرمایه گذاران امیدوارند که تمدید توافق کاهش تولیدات تا حدودی مانع روند نزولی شاخص ها شود.

شاخص نفت برنت 14 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 58 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 24 سنت معادل 0.7 درصد به 36 دلار 88 سنت در هر بشکه رسید.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا با افزایش تعداد بیماران آمریکای لاتین تا روز دوشنبه به 8 میلیون نفر در سراسر جهان رسید و از طرفی دیگر، چین و آمریکا با بازگشت کرونا دچار مشکل شده اند. قیمت نفت در روز گذشته پس از اظهارات وزیر انرژی امارات متحده عربی مبنی بر این که کشورهای که پیش از این پایبند به توافق کاهش تولیدات نبودند، به تعهدات خود برای محدود نمودن عرضه عمل می کنند.

وی در ادامه افزود: با لغو محدودیت ها در برخی از کشورها، نشانه هایی از افزایش تقاضای نفت در سراسر جهان وجود دارد.اوپک و متحدانش در ماه جاری تصمیم گرفتند که توافق کاهش تولیدات خود به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز را تا آخر جولای تمدید کنند. تولید کنندگان نفت شیل آمریکا نیز به دنبال افت تقاضا تولیدات خود را کاهش دادند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196957
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه