میهن صنعت گزارش می دهد:

افت بهای نفت در پی کاهش سطح واردات چین

در روز چهارشنبه، با وجود این که واردات نفت خام چین به پایین ترین میزان خود در سال جاری رسید و در نتیجه بهای نفت کاهش پیدا کرد اما معامله گران بر این باورند بازار نفت به دلیل کاهش عرضه تولید کنندگان اوپک تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نفت خام برنت LCOc1 با کاهش 14 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 55 سنت معامله شد و علی رغم افت آن، نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته ی گذشته قرار دارد.

نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب CLc1 در هر بشکه نفت با کاهش 21 سنت معادل 0.4 درصد به 56 دلار 99 سنت رسید.

 سطح واردات نفت چین در ماه اکتبر با افت شدید مواجه شده و از 9 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر به 7.3 میلیون بشکه در ماه اکتبر رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده از اداره گمرک در روز چهارشنبه، واردات نفت چین در اکتبر سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 2016 بیشترین میزان کاهش را تجربه کرده است.

در پی کاهش تقاضا از سوی چین، تمرکز بازار نفت  به سوی توافق نامه ی اوپک بوده و بنا به گفته ی معامله گران عمده، عامل اصلی بهبود و تقویت بازار، تلاش های کشورهای اوپک و روسیه برای کاهش عرضه ی نفت است.

علاوه بر آن، معامله گران پیش بینی می کنند، تنش ها ی سیاسی خاورمیانه منجر به افزایش بهای نفت شود.

بنا به گفته ی Eurasia Group، استعفای نخست وزیر لبنان، سعد حریری و ادعای عربستان در خصوص دست داشتن ایران در پرتاب موشک و حمایت از شبه نظامیان حوثی منجر به تشدید تنش ها و بحران سیاسی در این منطقه شده است.

پس از انتشار این خبر، ایران هرگونه اتهامی را رد کرده و عربستان را به تجاوز و جنگ برعلیه کشور یمن محکوم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=138199
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه