«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت بهای نفت علیرغم روند صعودی برنت

بهای نفت در روز جمعه با کاهش مواجه شد، شاخص بین المللی برنت در پی نگرانی های تمدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا طی هفته های اخیر روند صعودی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز جمعه با کاهش مواجه شد، شاخص بین المللی برنت در پی نگرانی های تمدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا طی هفته های اخیر روند صعودی را تجربه کرده است.

نفت خام آتی برنت LCOc1 10 سنت معادل 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به ازای هربشکه نفت 74 دلار 65 سنت معامله شد و در ماه جاری، این شاخص جهانی به بیش ترین میزان خود از سال 2014 رسید و از مرز 75 دلار عبور کرد.

شاخص نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب CLc1 با کاهش 9 سنت معادل 0.1 درصد به ازای هر بشکه 68 دلار 10 سنت معامله شد.

در هفته ی اخیر نفت خام برنت 0.5 درصد افزایش را تجربه کرد و این در حالی است که نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب 0.5 درصد با کاهش مواجه شد.

دونالد ترامپ می بایست تا 22 اردیبهشت در خصوص لغو و یا تمدید تحریم ها علیه ایران تصمیم بگیرد که این تصمیم می تواند بر روی عرضه جهانی نفت ایران تاثیر بگذارد.

راب تامل، یکی از مدیران سرمایه گذاری انرژی در این خصوص عنوان کرد: «این علت اصلی تقویت بازار است و به همین دلیل است که امروز و در طول هفته نوسانات کمتری را مشاهده کردید.»

به علاوه، نگرانی ها در خصوص بحران های اقتصادی و سیاسی ونزوئلا شدت یافته و منجر به کاهش 40 درصدی عرضه نفت طی دو سال اخیر شده است.

افزایش تولیدات آمریکا نیز تهدیدی جدی برای ثبات بازار و افزایش قیمت نفت محسوب می شود که در حال حاضر آمریکا با تولید 10.59 میلیون بشکه در روز پس از روسیه قرار گرفته است.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد، شمار دکل‌های حفاری برای تولید جدید در آمریکا در هفته اخیر، 5 حلقه افزایش یافته و به 825 حلقه رسیده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151552
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه