«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت بیش از 4 درصدی قیمت نفت در پی ابتلای ترامپ به کرونا

بهای نفت به دنبال مثبت شدن تست کرونا دونالد ترامپ و افزایش تولیدات نفت بیش از 4 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال مثبت شدن تست کرونا دونالد ترامپ و افزایش تولیدات نفت بیش از 4 درصد کاهش پیدا کرد.

دو شاخص برنت و نفت خام آمریکا برای دومین هفته متوالی روند نزولی را ثبت کردند که از دلایل آن می توان به وضعیت نامشخص سلامتی رییس جمهور آمریکا، افزایش عرضه به بازار و همچنین گزارش هایی از نرخ بیکاری آمریکا اشاره کرد.از طرفی دیگر، شمار جانباختگان کووید 19 به بیش از یک میلیون نفر رسید که افزایش تعداد مبتلایان منجر به اعمال محدودیت های بیشتر از سوی کشورها و در نتیجه فشار بیشتر بر بازار نفت شده است.

شاخص نفت برنت یک دلار 66 سنت معادل 4.1 درصد افت داشته و به 39 دلار 27 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 1.67 سنت معادل 4.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 37 دلار 5 سنت معامله شد. نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب 7 و 8 درصد در هفته گذشته کاهش پیدا کردند.

براساس گزارش منتشر شده، احیای نرخ بیکاری آمریکا طی ماه سپتامبر کند شده و تولیدات نفت این کشور نیز به دنبال افزایش دکل های حفاری آمریکا و گاز افزایش داشته است.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که اوپک و سایر متحدانش تولیدات خود را طی ماه سپتامبر حدود 160 هزار بشکه در روز افزایش داده اند. از طرفی دیگر، تولیدات نفت لیبی نیز حدود 270 هزار بشکه در روز افزایش داشته که بیش از میزان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201786
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه