«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت حدود یک دلاری قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال محو شدن خوش بینی به افزایش تقاضا و کاهش قیمت نفت عربستان با افت حدود یک دلاری مواجه شد که از ماه جولای بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال محو شدن خوش بینی به افزایش تقاضا و کاهش قیمت نفت عربستان با افت حدود یک دلاری مواجه شد که از ماه جولای بی سابقه است.

شاخص نفت برنت با کاهش 91 سنت معادل 2.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 75 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 91 سنت معادل 2.4 درصد افت داشته و به 38 دلار 86 سنت در هر بشکه رسید.

تقاضای جهانی و عرضه نفت علیرغم تلاش های اوپک و متحدانش برای کاهش نفت و همچنین ایجاد محرک های اقتصادی بهبود نیافت و در نتیجه تولیدکننگان مجبور به محدودنمودن تولیدات خود هستند.

تحلیلگران بانک ANZ در این خصوص عنوان کردند: تعطیلات روز کارگر به معنای پایان تابستان است که در نتیجه پیش بینی می شود تقاضا به میزان بیشتری کاهش پیدا کند و در حالی که ذخایر نفت همچنان بالا است.

عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان قیمت رسمی نفت خام سبک را برای عرضه در اکتبر کاهش داد.اوپک و متحدانش به منظور تقویت بازار پس از پاندمی کرونا، تولیدات خود را به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز محدود کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200478
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه