«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت حدود 2 درصدی قیمت نفت در بازار

بهای نفت به دنبال افزایش تولیدات نفت لیبی و همچنین نگرانی هایی در خصوص احیای تقاضای سوخت و اقتصاد جهانی با افزایش شمار مبتلایان به کرونا حدود دو درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش تولیدات نفت لیبی و همچنین نگرانی هایی در خصوص احیای تقاضای سوخت و اقتصاد جهانی با افزایش شمار مبتلایان به کرونا حدود دو درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 75 سنت معادل 1.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 87 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 99 سنت معادل 2.4 درصد افت داشته و به 40 دلار 13 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در هفته گذشته رشد بیش از 8 درصدی را ثبت کردند.

تولیدات نفت لیبی تا میزان 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است در حالی  که در تاریخ 7 نوامبر این میزان برابر با یک میلیون بشکه نفت در روز بود. از طرفی دیگر شمار دکل های حفاری آمریکا به میزان 10 عدد رشد داشته و به 236 واحد رسیده است.داده های دولت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت این کشور 4.3 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است در حالی که انتظار می رفت این مقدار برابر با 913 هزار بشکه باشد.

شمار مبتلایان به کرونا و سایر نقاط جهان رکورد زده و محدودیت های اعمال شده می تواند منجر به کاهش تقاضای سوخت شود. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای به دلیل انتشار خبرهایی مبنی بر ساخت و تولید واکسن در هفته اخیر روند صعودی را طی کرد اما آژانس بین المللی انرژی (IEA) درروز پنجشنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت بعید است تحت تاثیر عرضه واکسن کووید 19 در سال 2021 به میزان قابل توجهی تقویت شود.

وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد که اوپک می تواند توافق محدودنمودن عرضه را تا سال 2021 تمدید کند و در صورت لزوم تولیدات را به میزان بیشتری کاهش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203546
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه