«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت شدید فروش خودرو در چین

انجمن صنعت خودرو چین طی گزارش دوشنبه خود از افت فروش خودروهای این کشور به میزان 15.8 درصد خبر داد و در واقع بزرگترین بازار خودرو در جهان برای هفتمین ماه متوالی با کاهش فروش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، انجمن صنعت خودرو چین طی گزارش دوشنبه خود از افت فروش خودروهای این کشور به میزان 15.8 درصد خبر داد و در واقع بزرگترین بازار خودرو در جهان برای هفتمین ماه متوالی با کاهش فروش مواجه شد.

طیق گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو چین در روز گذشته، فروش خودروهای چین در ماه اخیر به میزان 2.37 میلیون خودرو کاهش داشته و در ماه های دسامبر و نوامبر نیز به ترتیب با افت 13 و 14 درصدی فروش مواجه شده است.

سخنگوی این انجمن در ادامه عنوان کرد:«فروش خودرو در ماه ژانویه نیز در ادامه ماه های گذشته با کاهش مواجه شده و پیش بینی می شود که در ماه فوریه افت شدیدتری را تجربه کند.»

وی افزود، از دلایل افت فروش می توان به رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک و متوسط شهری اشاره کرد.

دولت چین با رشد کند اقتصادی که در نتیجه اختلافات تجاری با آمریکا به وجود آمده است، دست و پنجه نرم می کند و این تنش های تجاری میان دو کشور بر بازار خودرو نیز سایه افکنده است.

یل ژانگ، مدیر موسسه مشاوره AutoForesight عنوان کرد:  فروش خودرو در سه ماهه اول سال گذشته در شرایط خوبی قرار داشت و اما پیش بینی می شود که در سه ماه اول سال جاری رشد منفی را ثبت کند و انتظار می رود که فروش خودرو در ماه های آینده به تدریج با کاهش مواجه شود.

مدیران صنعتی چین براین باورند که فروش خودرو در ماه های ژانویه و فوریه تحت تاثیر تعطیلات سال نو قرار دارد.

لازم به ذکر اشت که فروش خودروهای الکتریکی چین در ژانویه به 95,700 دستگاه رسیده که سالانه رشد 140 درصدی را ثبت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172384
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه