«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت طلاسیاه با تشدید نگرانی ها در خصوص رشد کند اقتصادی

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تنش های تجاری میان آمریکا و چین و رشد کند اقتصاد جهانی با کاهش مواجه شد اگرچه تاحدودی به دلیل بحران سیاسی در خاورمیانه تقویت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص تنش های تجاری میان آمریکا و چین و رشد کند اقتصاد جهانی با کاهش مواجه شد اگرچه تاحدودی به دلیل بحران سیاسی در خاورمیانه تقویت شده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 26 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 85 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت  با کاهش 44 سنت معادل 0.4 درصد به 58 دلار 70 سنت در هر بشکه رسید.

جیمز مایک، تحلیلگر بازار در این خصوص عنوان کرد:«سرمایه گذاران با توجه به تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین نگران دیدگاه کلان در مورد تقاضای جهانی نفت هستند.»

دیگر نگرانی بازار مربوط به در دسترس بودن اعتبار در بازار کالاهای فیزیکی است.

طبق گزارش آژانس بین المللی نفت، میزان تقاضای نفت علیرغم رشد کند اقتصادی در سطح خوبی قرار داشته و برای نخستین بار در سال جاری به 100 میلیون بشکه رسیده است.

لازم به ذکر است که شاخص های نفت به دلیل تصمیم اوپک برای کاهش عرضه به بازار تقویت شده است. اوپک و متحدانش مانند روسیه در خصوص سیاست های محدودیت عرضه به بازار در اواخر ماه جون و یا اوایل جولای گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177454
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه