«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت طلا سیاه در پی افزایش تولیدات عربستان

بهای نفت در روز دوشنبه به علت افزایش تولیدات عربستان ونیز نشانه هایی از روند نزولی اقتصاد در آسیا با بیش از یک درصد کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به علت افزایش تولیدات عربستان ونیز نشانه هایی از روند نزولی اقتصاد در آسیا با بیش از یک درصد کاهش مواجه شد.

شاخص بین المللی نفت برنت LCOc1 با کاهش 1دلار 7 سنت به ازای هر بشکه نفت 78 دلار 16 سنت معامله شد و نفت خام وست تگزاس CLc1 94 سنت افت پیدا کرده و به 73 دلار 21 سنت در هربشکه رسیده است.

دونالد ترامپ در روز دوشنبه در توییت خود نوشت، پادشاه عربستان با درخواست افزایش تولیدات نفت موافقت کرد اما کاخ سفید از اظهارات ترامپ عقب نشینی کرد و بعدازظهر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد ملک سلمان بن عبدالعزیز تایید کرده که در صورت لزوم تولیدات خود را افزایش می دهد.

بنا به اطلاعات منتشر شده، تولیدات عربستان از ماه مه به میزان 700 هزار بشکه افزایش داشته و به رکورد 10.27 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بازار نفت در پی توافق نامه محدود نمودن عرضه میان اوپک و دیگر تولید کنندگان، اختلال عرضه کانادا و لیبی و نیز تحریم های آمریکا علیه ایران دچار نوسان شده و قیمت نفت رشد داشته است.

علاوه بر موارد مذکور، اختلافات تجاری آمریکا با سایر غول های اقتصادی جهان مانند چین، اتحادیه اروپا، هند و کانادا بازار نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در این خصوص اعلام کرد: « اختلاف های تجاری می تواند رشد اقتصاد را تا حداقل 0.5 درصد کاهش دهد.»

غول های اقتصادی آسیا (چین، کره شمالی، ژاپن) به علت اختلاف های تجاری با آمریکا از کاهش سفارشات صادرات در ماه جون خبر داده اند.

لازم به ذکر است که ترامپ به تحت فشار قرار دادن ایران ادامه خواهد داد و در روز یکشنبه گفت که واشنگتن شرکت های اروپایی طرف معامله با ایران را تحریم می کند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=155461
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه