«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت ادامه دارد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و عدم امیدواری به احیای اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و عدم امیدواری به احیای اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 23 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 69 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 21 سنت معادل 0.5 درصد به 40 دلار 4 سنت در هر بشکه رسید.

برنت در آستانه روند نزولی 6 ماهه خود قرار دارد در حالی که شاخص دبلیو تی ای برای نخستین بار است که از آوریل، به دلیل اعمال برخی از محدودیت های حمل و نقل در برخی از کشورها کاهش ماهانه را تجربه می کند.

صادرات نفت ایران و لیبی افزایش داشته و گزارش های بیکرهیوز حاکی از آن است که شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است. دبیرکل اوپک در نشست آنلاین وزیران انرژی گروه جی ۲۰ طی روز یکشنبه پیش بینی کرد ذخایر نفت اعضای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اندکی بالاتر از میانگین پنج ساله خواهد ماند.

انجمن نفت و گاز نروژ در روز جمعه اعلام کرد: اعتصاب کارگران در کشور نروژ (یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت خارج از اوپک) می تواند کاهش 900 هزار بشکه نفت را به همراه داشته باشد.

از طرفی دیگر، شدیدتر شدن درگیری های میان آذربایجان و ارمنستان منجر به افزایش نگرانی ها در خصوص اختلال در انتقال نفت و گاز به بازارهای جهانی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201528
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه