«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت به دنبال اعمال تعرفه گمرکی علیه کالاهای آمریکایی

بهای نفت به دنبال اعمال 75 میلیارد دلار تعرفه گمرکی علیه کالاهای آمریکایی از جمله نفت خام توسط دولت چین کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال اعمال 75 میلیارد دلار تعرفه گمرکی علیه کالاهای آمریکایی از جمله نفت خام توسط  دولت چین کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت با کاهش 58 سنت معادل یک درصدبه ازای هر بشکه نفت 59 دلار 34 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1 دلار 18 سنت معادل 2.1 درصد افت داشته وبه 54 دلار 17 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در هفته گذشته کاهش 1.2 و 1.3 درصدی را تجربه کردند.

وزیر بازرگانی چین در از اعمال تعرفه گمرکی علیه 5 و یا 10 درصد از 5,078 کالای آمریکایی از جمله نفت خام، محصولات کشاورزی نظیر سویا و هواپیماهای کوچک خبر داد. از طرفی دیگر، دونالد ترامپ به شرکت های آمریکایی دستور داده تا به دنبال راه هایی برای توقف تاسیسات و فعالیت های خود در چین باشند و محصولات خود را در آمریکا تولید کنند.

علاوه براین، سرمایه گذاران بازار نفت چشم انتظار سخنرانی رییس فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه اقتصاد هستند.نشانه ها حاکی از آن است که بانک مرکزی تمایل به کاهش نرخ بهره دارد.

تنش ها در خاورمیانه نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بازار نفت بوده است. محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص توافق برجام گفتگو کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گفتگویی سازنده و خوبی با هم داشتیم.

شرکت های انرژی آمریکا نیز  شمار سکوهای حفاری خود را کاهش داده و در مجموع به کمترین میزان خود از ژانویه 2018 رساندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183656
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه