«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی اظهارات وزیر دارایی روسیه

بهای نفت در روز سه شنبه پس از این که وزیر دارایی روسیه از افزایش احتمالی تولیدات نفت اوپک پلاس برای کسب سهام بیشتر در بازار خبر داد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه پس از این که  وزیر دارایی روسیه از افزایش احتمالی تولیدات نفت اوپک پلاس  برای کسب سهام بیشتر در بازار خبر داد، کاهش پیدا کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 10 سنت معادل 0.1 درصد افت داشته و به 71 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 2 سنت معادل 0.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 39 سنت معامله شد.

آنتوان سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که احتمال افزایش تولیدات نفت به منظور مقابله با آمریکا بر سر سهم بازار وجود دارد و اما این تصمیم می تواند منجر به کاهش قیمت هر بشکه نفت به 40 دلار شود.

ادوارد مویا، تحلیل گر بازار عنوان کرد که نگرانی در خصوص عدم توافق روسیه برای ادامه سیاست های کاهش عرضه تشدید یافته و احتمال خروج رسمی آن ها در ماه های آینده وجود دارد.

اوپک پلاس(اوپک و متحدانش) در نشست ماه جون، در خصوص ادامه سیاست های محدودیت عرضه نفت به بازار گفتگو خواهند کرد.

علاوه براین، تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا در ماه های آینده می تواند منجر به محدودیت عرضه به بازار شود. از طرفی دیگر، ادامه جنگ های داخلی لیبی می تواند اختلال عرضه به بازار را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174890
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه