«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی افزایش شمار مبتلایان به کووید-19

بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-19 در چین و آمریکا و تشدید نگرانی ها در خصوص رشد تولیدات آمریکا کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-19 در چین و آمریکا و تشدید نگرانی ها در خصوص رشد تولیدات آمریکا کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 3 سنت به ازای هر بشکه نفت 40 دلار 91 سنت معامله شد و طی هفته گذشته یک درصد افت را تجربه کرده است. نفت وست تگزاس اینترمیدیت 23 سنت کاهش داشته و به 38 دلار 49 سنت در هر بشکه رسید و هفته گذشته را با افت 1.6 درصدی به اتمام رساند.

رشد قیمت نفت طی معاملات اخیر به دلیل افزایش امیدواری برای بهبود تقاضای سوخت و ترافیک بالای جاده ها رخ داد در حالی که با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و کاهش مصرف بنزین، نگرانی ها در خصوص تقاضای جهانی تشدید یافت. تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سه ایالت مهم آمریکا یعنی تگزاس، کالیفرنیا و فلوریدا بیشتر شده است.

فرماندار تگزاس در روز گذشته بازگشایی و لغو محدودیت ها را به حالت تعلیق در آورد و دستور تعطیلی  کلوپ ها را داد. از طرفی دیگر، 75 درصد از ظرفیت تولید پالایشگاه های آمریکا فعال است.

براساس گزارشات منتشر شده، چشم انداز اقتصاد جهانی بدتر شده است و یا در بهترین حالت خود همانند ماه گذشته است. طبق داده های بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری گاز و نفت آمریکا و کانادا کاهش پیدا کرده و به کمترین میزان خود رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197210
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه