«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی تقویت ارزش دلار

قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال تقویت ارزش دلار کاهش پیدا کرد در حالی که طی معاملات روز گذشته به دلیل توقف تولیدات نفت و گاز تاسیسات تگزاس روند صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال تقویت ارزش دلار کاهش پیدا کرد در حالی که طی معاملات روز گذشته به دلیل توقف تولیدات نفت و گاز تاسیسات تگزاس روند صعودی داشته است.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 33 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 72 سنت معامله شد و نفت خام برنت 40 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به 62 دلار 95 سنت در هر بشکه رسید.

تقویت ارزش دلار منجر شده تا شرایط برای سرمایه گذارانی که از سایر ارزهای رایج استفاده می کنند سخت تر شود. از طرفی دیگر قیمت نفت برنت پس از این که اتحادیه کارگری سیف اعلام کرد که کارفرمایان صنعت نفت نروژ امروز با این اتحادیه بر سر دستمزد کارکنان به توافق رسیدند کاهش پیدا کرد زیرا مانع اعتصاب و تعطیلی میدان‌ های نفت و گاز این کشور شد.

عرضه نفت آمریکا به دلیل یخ زدگی و قطع برق همچنان شرایط خوبی ندارد و با مشکل مواجه بوده و در واقع تولیدات 500 تا 1.2 میلیون بشکه نفت در روز پرمین بسین تگزاس را تحت تاثیر قرار داده است. گزارش میزان ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی و موسسه نفتی آمریکا به دلیل تعطیلات تاکنون منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 12 فوریه به میزان 2.2 میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207776
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه