«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی تهدید ترامپ به وتو کردن بسته حمایتی

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته و همچنین تهدید دونالد ترامپ به وتو کردن بسته حمایتی 892 میلیارد دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته و همچنین تهدید دونالد ترامپ به وتو کردن بسته حمایتی 892 میلیارد دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 46 سنت معادل 0.9 درصدی به ازای هر بشکه نفت 49 دلار 62 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 46 سنت معادل یک درصد افت داشته و به 46 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی نزدیک به دو درصد کاهش را تجربه کرد که قیمت نفت برنت پیش از انتشار داده های موسسه نفتی آمریکا در بالای 50 دلار قرار داشت.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 18 دسامبر به میزان 2.7 میلیون بشکه رشد داشته است در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند به میزان 3.2 میلیون بشکه کاهش پیدا کند اگرچه ذخایر بنزین برخلاف انتظارات حدود 224 هزار بشکه افت داشته است.

دونالد ترامپ از بسته 892 میلیارد دلاری کمک‌ های مالی برای مقابله با خسارات ناشی از کرونا انتقاد کرد و با اشاره به این که در طرح مصوبه کنگره مقدار زیادی پول به کشورهای خارجی اختصاص داده شده است از احتمال وتو شدن آن خبر داد.

تعداد مبتلایان به کووید-19 در آمریکا افزایش پیدا کرده و طی شش روز به تعداد یک میلیون نفر رسیده است. دولت آمریکا هشدار داده تا مردم از سفر در تعطیلات کریسمس پرهیز کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205486
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه