«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت پس از اوج گیری در هفته اخیر

بهای نفت در روز دوشنبه و به دنبال رشد چشمگیر خود در معاملات اخیر پس از انتشار دادهای چین و نشانه هایی از رشد کند اقتصادی علیرغم پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری چین و آمریکا با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه و به دنبال رشد چشمگیر خود در معاملات اخیر پس از انتشار دادهای چین و نشانه هایی از رشد کند اقتصادی علیرغم پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری چین و آمریکا با کاهش مواجه شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 12 سنت به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 90 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 16 سنت کاهش داشته و به 56 دلار 50 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب با رشد 4 و 5 درصدی خود در هفته اخیر، بیش ترین رشد هفتگی خود را از 20سپتامبر ثبت کردند.

سود شرکت های صنعتی برای دومین ماه متوالی کاهش داشته که از عوامل آن می توان از رشد کند اقتصادی و وضع تعرفه های گمرکی در نتیجه جنگ تجاری آمریکا و چین نام برد.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: تعداد اندکی از فروش های سودآور در میان داده های منتشر شده از عملکرد ضعیف اقتصادی چین دیده می شود. هر دو غول اقتصادی جهان در روز جمعه رسما اعلام کردند که به مرحله نهایی کردن توافق تجاری نزدیک هستند.

شرکت های انرژی شمار سکوی های حفاری خود را در هفته جاری کاهش داده و به رکورد 11 ماه کاهش دست یافتند.

وزیر انرژی روسیه در روز جمعه اعلام کرد که دولت روسیه به همکاری خود با عربستان سعودی و اعضای اوپک برای تمدید توافق کاهش عرضه و نیز ثبات در بازار نفت ادامه خواهد داد.

توافق اوپک پلاس در مارس سال 2020 منقضی می شود واوپک و متحدانش در خصوص تمدید و سیاست های  آن در 5 و 6 دسامبر گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187879
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه