«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت پیش از طوفان دوریان

قیمت نفت کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا پیش از طوفان خلیج فلوریدا نزدیک به سه درصد افت داشته اما بازار نفت به دلیل احتمال حل اختلاف های تجاری چین و آمریکا بیش ترین رشد هفتگی را از اواخر ماه جولای ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت کاهش پیدا کرد و نفت خام آمریکا پیش از طوفان خلیج فلوریدا نزدیک به سه درصد افت داشته اما بازار نفت به دلیل احتمال حل اختلاف های تجاری چین و آمریکا بیش ترین رشد هفتگی را از اواخر ماه جولای ثبت کرد.

شاخص نفت خام برنت 65 سنت معادل 1.1 درصد کاهش داشته و به 60دلار 43 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش یک دلار 61 سنت معادل 2.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 10 سنت معامله شد.

طوفان ویرانگر دوریان از پنجشنبه راهی خلیج فلوریدا شده وخطر تخریب مناطق مختلف آمریکا افزایش پیدا کرده است.

جان کیلداف، یکی از اعضای اگین کپیتال عنوان کرد:«آخرین مدل سازی از طوفان دوریان حاکی از آن است که از خلیج مکزیک صرف نظر کرده و در حالی که تمام قسمت های فلوریدا را تحت تاثیر قرار می  دهد و در نتیجه تقاضای نفت بیش از تولیدات آن تحت فشار قرار می گیرد.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، تولیدات نفت خام آمریکا برای دومین ماه کاهش 33 هزاربشکه ای داشته و در مجموع به 12.08 میلیون بشکه در روز رسیده است.

علاوه براین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از افت 12 عددی شمار سکوهای حفاری آمریکا در هفته منتهی به 30 آگوست خبر داد که هم اکنون برابر با 742 واحد است.

تولیدات نفت اوپک نیز حدود 80 هزار بشکه رشد داشته و نخستین افزایش ماهانه را از جولای ثبت کرده است.

اوپک و روسیه و سایر متحدان تصمیم گرفتند تا عرضه نفت رابه میزان 1.2 میلیون بشکه در روز محدود کنند اما تولیدات روسیه در آگوست کمی بیش از توافق بوده است.

بهای نفت به دلیل اختلاف های تجاری چین و آمریکا و نگرانی های در خصوص کاهش تقاضا از پیک خود درماه آوریل سال جاری نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است . شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب رشد 1.8 و 1.7 درصدی را تجربه کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184174
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه