«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت هفتگی قیمت نفت در پی افزایش شمار مبتلایان به کووید-19

بهای نفت به دنبال پیدا شدن موارد جدید بیمار کرونا ویروس و نگرانی هایی بابت موج دوم کرونا و تاثیر آن بر تقاضا سوخت اولین کاهش هفتگی را پس از آوریل ثبت کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال پیدا شدن موارد جدید بیمار کرونا ویروس و نگرانی هایی بابت موج دوم کرونا و تاثیر آن بر تقاضا سوخت اولین کاهش هفتگی را پس از آوریل ثبت کرد

شاخص نفت برنت با افزایش 18 سنت به ازای هر بشکه نفت 38 دلار 73 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 8 سنت افت داشته و به 36 دلار 26 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت پس از 6 هفته روند صعودی، در هقته اخیر 8 درصد کاهش را تجربه کردند.

روند رو به افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در حدود نیمی از ایالت های آمریکا بر بازار تاثیر گذاشته و نگرانی هایی مربوط به همه گیر شدن این بیماری افزایش پیدا کرده است.از طرفی دیگر میزان ذخایرنفت آمریکا افزایش داشته و به رکورد 538.1 میلیون بشکه رسیده است. براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری آمریکا به میزان 7 عدد کاهش داشته و به 199 واحد رسیده است.

اوپک و متحدانش تولیدات روزانه خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه کاهش دادند و در هفته اخیر تصمیم به تمدید این قرارداد گرفتند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196767
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه