«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت چشمگیر قیمت نفت در پی افزایش تعرفه های آمریکا علیه مکزیک

بهای نفت با تشدید تنش های تجاری و اعمال تعرفه های ترامپ علیه مکزیک (یکی ازتامین کنندگان اصلی نفت خام) با کاهش بیش از 3 درصدی مواجه شد و کمترین افت خود را طی 6 ماه اخیر ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت با تشدید تنش های تجاری و اعمال تعرفه های ترامپ علیه مکزیک (یکی ازتامین کنندگان اصلی نفت خام) با کاهش بیش از 3 درصدی مواجه شد و کمترین افت خود را طی 6 ماه اخیر ثبت کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 2 دلار 38 سنت معادل 3.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 49 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 3 دلار 9 سنت معادل 5.5 درصد افت داشته و به 53 دلار 50 سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در ماه مه 11 و 16 درصد کاهش داشته اند و از ماه نوامبر کمترین افت ماهانه خود را تجربه کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مکزیک را تهدید کرد در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های مهاجرتی و مانع نشدن از سیل مهاجران این کشور به آمریکا، تعرفه های پنج درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد که این تعرفه ها ممکن است بیشتر شوند.

ترامپ اعلام کرده است که در صورت عدم تلاش دولت مکزیک در این زمینه تا ۱۰ ژوئن تعرفه‌ها را تا پنج درصد و تا اول اکتبر تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

بنا بر گفته ی تحلیلگران PVM، «پالایشگاه های نفت آمریکا حدود 680 هزار بشکه نفت مکزیک را وارد می کنند و با وضع 5 درصد تعرفه، حدود 2 میلیون دلار هزینه اضافی برای خرید روزانه باید پرداخت کرد.»

طبق گزارش دپارتمان انرژی، آمریکا بیشترین سوخت خود را به مکزیک صادر می کند و این کشور تاکنون از اقدامی تلافی جویانه خبر نداده است.

آندرس مانوئل لوپز، رییس جمهور مکزیک از آمریکا درخواست کرد که از موضع خود کناره گیری کند و دست از تهدید بردارد.

علاوه براین، تحلیلگران نگران تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند.  تعرفه های وضع شده از سوی چین بر معادل شصت میلیارد دلار محصولات وارداتی آمریکایی از اول ژوئن اجرایی می شود و این اقدام در واکنش به وضعه تعرفه 25 درصدی بر 20 میلیون دلار کالای چینی صورت گرفته است.

 تحقیقات رویترز حاکی از آن است که قیمت نفت برنت در سال جاری به دلیل بحران های سیاسی در خاورمیانه نزدیک به 70 دلار در هر بشکه معامله می شود. در ادامه گزارش رویترز آمده است که صادرات نفت عربستان در ماه مه افزایش یافته اما برای جبران کمبود نفت ایران کافی نیست.

اوپک و متحدانش در اوایل سال جاری تصمیم به کاهش عرضه به بازار گرفتند و در اواخر ماه جون در خصو ص ادامه سیاست های محدود نمودن تولیدات خود گفتگو خواهند کرد.

براساس گزارش هفتگی، تولیدات نفت خام آمریکا به رکورد 12.3 میلیون بشکه بازگشته و ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار در هفته گذشته کاهش داشته است.

طبق گزارش بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا برای نخستین بار طی 4 هفته اخیر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177532
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه