میهن صنعت گزارش می دهد:

افزایش بهای نفت به دنبال کاهش تعداد دکل های حفاری آمریکا

در روز دوشنبه، بهای نفت در پی کاهش تعداد دکل های حفاری آمریکا افزایش پیدا کرد و این در حالی است که در هفته ی گذشته، معامله گران شاهد رکورد زنی بهای نفت بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص نفت اینترمدیت تگزاس غرب  CLc1 با افزایش 18 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 62 سنت معامله شد و شاخص جهانی نفت خام برنت 15 سنت معادل 0.2 درصد افزایش پیدا کرده و به 67 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید..

بنا به گزارش خدمات نفتی بیکر هوگز، بهای نفت پس از کاهش جزئی در میزان تولیدات آمریکا با افزایش مواجه شد و تعداد دکل حفاری در هفته ی منتهی به 5 ژانویه به 742 واحد رسیده است.

علی رغم این، پیش بینی می شود، میزان تولیدات نفت آمریکا در آینده ای نزدیک به رکورد بیش از 10 میلیون بشکه در روز دست پیدا کند.

افزایش تولیدات نفت آمریکا از نگرانی های اصلی کشورهای اوپک و روسیه است که یک مانع جدی در راستای ثبات بازار نفت محسوب می شود.

 انتظار می رود، در سال 2018 بالا رفتن قیمت نفت همچنان به افزایش تولید شیل ایالات متحده کمک می  کند. این امر در مرحله بعد سبب می‌شود که بر قیمت نفت تولیدی اوپک تاثیر بگذارد.

و در واقع، کارشناسان این حوزه بر این باورند، "چالش میان شیل و اوپک در سال 2018 تداوم می یابد."

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=143062
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه