میهن صنعت گزارش می دهد:

افزایش بهای نفت در آخرین روز معاملات سال 2017

در پی افزایش تقاضای بازار نفت، شاخص نفت اینترمدیت تگزاس غرب و هم چنین شاخص جهانی نفت خام برنت در آخرین روز معاملات سال 2017 افزایش چشم گیری پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نفت خام برنت به دلیل تلاش های اوپک و روسیه در راستای محدود نمودن عرضه نفت و نیز افزایش تقاضای چین، در آخرین روز معاملات بازار نفت در سال جاری با افزایش 17 درصدی مواجه شد.

در اوایل سال جاری، نگرانی هایی در خصوص کاهش بهای نفت و نیز افزایش تولیدات برخی از کشورها از جمله نیجریه و لیبی به وجود آمد اما در پی اقدامات اوپک و نیز افزایش تقاضای جهانی، بهای نفت از اواسط سال جاری به بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرد.

بنا به پیش بینی تحلیل گران، بهای نفت خام آمریکا در سال 2018 به 63 دلار در هر بشکه خواهد رسید و این درحالی است که بهای نفت خام برنت به دلیل افزایش تولیدات آمریکا به ازای هر بشکه نفت تنها 67 دلار معامله می شود.

 

شاخص نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب به ازای هر بشکه نفت 60 دلار 42 سنت معامله شد و بیش ترین میزان خود را از ماه جون سال 2015 تجربه کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 45 سنت به 66 دلار 62 سنت در هربشکه رسید.

بنا به گزارشات اخیر اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات داخلی نفت خام  آمریکا کاهش پیدا کرده و از 9.79 به 9.75 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولیدات نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 به میزان 16 درصد افزایش پیدا کرده و منجربه ایجاد گمانه زنی هایی در خصوص رسیدن به رکورد بیش از 10 میلیون بشکه نفت، در سال آینده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=142191
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه