میهن صنعت گزارش می دهد؛

افزایش بهای نفت در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا

در روز سه شنبه، بهای نفت در پی پیش بینی هایی در خصوص کاهش ذخایر نفت آمریکا و نیز تمدید توافق نامه ی اوپک در هفته اخیر، افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص جهانی نفت برنت با افزایش 6 سنت معادل 0.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 51 سنت معامله شد و نفت خام  اینترمدیت تگزاس غرب 12 سنت معادل 0.2 درصد افزایش پیدا کرده و به57 دلار 59 سنت در هر بشکه رسید.

کشورهای عضو اوپک وسایر صادر کننندگان نفت طی نشت اوپک در هفته ی گذشته، توافق نامه کاهش عرضه نفت را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز را  تا پایان سال  2018تمدید کردند.

 بنا به گزارش شرکت گلدمن ساکس، بسیاری از تولید کنندگان نفت مانند روسیه و عربستان تلاش های بسیاری برای تمدید این توافق نامه و نیز افزایش بهای شاخص نفت برنت و WTI کردند و پیش بینی می شود در سال 2018، میانگین بهای نفت برنت و WTI به ترتیب برابر با 62 دلار و 57 دلار 50 سنت باشد.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که تولیدات نفت اوپک در ماه نوامبر به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

یکی از تحلیل گران  OANDA عنوان کرد: "هر دو شاخص جهای نفت ( برنت و WTI) فراز و فرودهایی را تجربه کرده و در حال حاضر تمامی توجه ها به گزارش  میزان ذخایر آمریکا طی امشب و فردا است."

تحلیل گران موسسه نفتی آمریکا و هم چنین وزارت انرژی آمریکا پیش بینی می کنند، ذخایر نفت خام  تا تاریخ یک دسامبر به میزان 3.5 میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=140044
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه