«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش بی سابقه ذخایر نفت آمریکا و کاهش قیمت نفت

بهای نفت در روز چهارشنبه پس ازجهش یک درصدی خود طی معاملات اخیرو به دنبال افزایش غیرقابل پیش بینی ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرده اگرچه احتمال افت تولیدات نفت اوپک و متحدانش وجود دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه پس ازجهش یک درصدی خود طی معاملات اخیرو به دنبال افزایش غیرقابل پیش بینی  ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرده اگرچه احتمال افت تولیدات نفت اوپک و متحدانش وجود دارد.

شاخص نفت خام برنت با کاهش 31 سنت به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 39 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 43سنت افت داشته وبه 54 دلار 5 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا 4.2 میلیون بشکه افزایش داشته و در هفته منتهی به 18 اکتبر به 437 میلیون بشکه رسیده است و در حالی تحلیلگران پیش بینی می کردند این افزایش 2.2 میلیون بشکه باشد.

اوپک و متحدانش در تلاش هستند تا به دلیل کاهش تقاضای جهانی در سال آینده تولیدات خود را به میزان بیشتری از سال جاری کاهش دهند.

اوپک و متحدانش از ابتدای سال جاری تصمیم گرفتند تا به منظور تقویت بازار نفت تولیدات خود را تا مارس 2020 به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. نشست بعدی اعضای اوپک پلاس از 5 الی 6 دسامبر برگزار می شود.

عربستان سعودی، یکی از اعضای دفاکتو عربستان در ابتدا بر ایجاد پایبندی کشورها به توافق کاهش عرضه نفت تمرکز کرده و سپس به دنبال کاهش بیشتر تولیدات روزانه اوپک پلاس است.

معامله گران براین باورند که توافق تجاری دو غول اقتصادی جهان، چین و آمریکا می توانند منجر به تقویت بازار نفت شود.

واشنگتن و پکن در تلاش برای نهایی کردن فاز یک توافق تجاری و سپس امضای توافق تجاری در ماه نوامبر طی اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187747
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه