وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش صادرات غیرنفتی نیازمند استفاده از دانش و تجربه جهانی است

میهن صنعت : وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه بازاریابی صادرات یکی از مهم ترین مشکلات شرکت های ایرانی است، گفت: تجربه دانش حضور در بازارهای جهانی اهمیت زیادی دارد و شرکت های ایرانی برای افزایش صادرات غیرنفتی باید از این تجربه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، افزود: خوشبختانه همه ساله ما شاهد حضور بیشتر شرکت ها در این نمایشگاه هستیم البته یک مقدار به خاطر رکود فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز این بازار کمی دچار مشکل شده اما انشاءالله بزودی شاهد رونق اقتصادی آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش فعالان عرصه های مختلف اقتصادی و صنعتی خصوصا همه سرمایه گذاران باید برای توسعه صادرات غیرنفتی باشد، اظهار داشت: خیلی از تجهیزاتی که دیروز از خارج وارد کشور می شد، امروز در داخل ساخته و طراحی می شود و امیدواریم محصولات تولید داخلی برای صادرات کالاهای مناسبی باشند.

نعمت زاده با بیان آنکه سازنده های خوب و معتبری در کشور داریم بطوری که برخی از آنها 50 درصد کالاهای خود را صادر می کنند ، گفت: همگی کمک کنیم تا صادرات در این بخش توسعه یاید، ضمن آنکه با فعال شدن بخش مسکن و ساختمان سازی و سرمایه گذاری های جدید، شاهد رونق بیشتر این صنعت در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور شرکت های 30 کشور جهان در این نمایشگاه بسیار چشمگیر است و امیدوارم تشکیل چنین نمایشگاههایی باعث ارتباط بیشتر واحدهای داخلی و خارجی با یکدیگر باشند.

نعمت زاده در خصوص مهم ترین چالش های پیش روی صادرات کشور و مزیت های نسبی صادرات، گفت: در درجه نخست ما باید ظرفیت سازی کنیم، البته ظرفیت کافی در زمینه هایی که مشتریان خارجی داریم موجود است که باید بیشتر شود.

وی گفت: توانایی بازاریابی در خارج از کشور یکی از مشکلات است، چرا که دانش حضور در بازارهای خارجی یک دانش ویژه ای است و در این زمینه باید شرکت های ایرانی بیشتر تلاش نمایند و حتی شرکت های بزرگ مقیاس حتماً از متخصصین صادراتی خارجی که تجربه کافی در این زمینه دارند، استفاده کنند.

نعمت زاده گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی همچنین حضور بیشتر و فعال تر در نمایشگاه های خارج کشور و تبلیغات مربوط به آن می تواند برای توسعه صادرات موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با فضای بین المللی که پیش رو است و موانع بین المللی در حال رفع شدن است و با بهبود روابط بانکی و مسایل مختلفی که در گذشته محدودیت داشتیم باعث رونق صادرات خواهد شد.

وی در پایان گفت: بازارهای صادراتی این طور نیست که اگر ما کالای مازاد داشته باشیم، صادرات بکنیم بلکه باید با هدف صادرات، سرمایه گذاری و تولید کنیم و حضور در بازارها داشته باشیم، البته کیفیت و قیمت های ما حتماً قابل رقابت باشد چون عرضه کنندگان در دنیا بسیار زیاد هستند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی با حضور 419 شرکت ایرانی و 204شرکت خارجی از 30 کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضورکشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، اسلوونی، اوکراین، امارات، انگلستان، ایرلند، ایتالیا، برزیل، بلژیک، تایلند، تایوان، ترکیه، چین، سوییس، سوئد، فرانسه، ژاپن، دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، کویت، مالزی، مجارستان، مکزیک، یونان، هند و هلند در وسعت 48 هزار مترمربع برگزار می شود.

در این نمایشگاه انواع چیلر، برج خنک کننده، دیگ آب گرم و بخار، لوله و اتصالات، شیرآلات صنعتی، سیستم های کنترل بی ام اس، الکتروموتور، آب گرمکن های خورشیدی و تصفیه آب و هوا از جمله تجهیزات و ماشین آلاتی است که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77029
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه