با اجرای مقررات جدید محقق می‌شود

افزایش فروش خودروهای سبز در چین

میهن صنعت : با تسهیل مقررات حمایتی در شهرهای بزرگ چین که تاکنون از فروش خودروهای برقی و هیبریدی تولیدکنندگان چینی در خارج از منطقه فعالیتشان جلوگیری می‌کرد، انتظار می‌رود فروش خودروهای سبز در این کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت چینی BYD که سازنده خودرو الکتریکی است با وجود اینکه در یکی از بزرگ‌ترین و آلوده‌ترین بازارهای خودروی جهان مستقر است، به دلیل وجود سیستم حمایت محلی، تاکنون خارج از استان گوانگ دونگ که مرکز فعالیت این شرکت بوده فروش اندکی داشته است.

 

اما با اقدام دولت مرکزی چین که در تلاش است تا مقامات محلی برخورد برابری با خودروسازان چینی در زمینه حمایت از محصولات سبز داشته باشند، این مقررات در حال تغییر است.

 

امسال برای نخستین بار شهرهای بزرگ مقررات حمایتی را که مانع فروش محصولات برقی و هیبریدی خودروسازی داخلی در خارج از منطقه فعالیتشان می‌شد، تسهیل کرده‌اند.

 

چنین محدودیتهایی مانع فروش خودروهای سبز در چین بویژه برای BYD بود که یک خودروساز متوسط تولیدکننده خودروهای سواری، اتوبوس و باتری است. این شرکت در سال 2008 نخستین خودروساز چینی شد که اقدام به تولید خودروهای برقی کرد.

 

مدیر فروش داخلی BYD در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال پیش بینی کرده فروش خودروهای برقی در چین تا چند سال آینده نرخ رشد قوی تجربه کند.

 

شرکت BYD در مارس ابراز امیدواری کرد امسال 20 هزار دستگاه خودروی برقی بفروشد که افزایش بزرگی نسبت به 2000 خودروی فروخته شده در سال گذشته خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50665
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه