«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش قیمت نفت با افت ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار داده های صنعتی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار داده های صنعتی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 47 سنت معادل 0.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 5 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 40 سنت معادل 0.8 درصد رشد داشته و به 53 دلار 61 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص نفت به ترتیب در روز گذشته 1.7 و 2 درصد افزایش را تجربه کردند.

هر دو شاخص نفت پیش از فوریه و شیوع بیماری کرونا برای نخستین بار در چین و سپس گسترش آن در سراسر جهان و در نتیجه محدودیت های اعمال شده ناشی از این بیماری در بالاترین میزان خود معامله می شد.قیمت های نفت در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و مرگ و میر در اروپا و امریکا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اگرچه واکسیناسیون آغاز شده است.

کاهش ذخایر نفت آمریکا منجر به روند صعودی قیمت های نفت شده است و از طرفی دیگر عربستان سعودی و اعضای اوپک در تلاش برای محدود نمودن عرضه به بازار هستند. اطلاعات موسسه نفتی آمریکا حاکی از آن است که ذخایر نفت این کشور در هفته اخیر به میزان 5.8 میلیون بشکه کاهش داشته و در مجموع به 484.5 بشکه رسیده است.

انتهای پیام/ 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه