«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افزایش قیمت نفت با کاهش فعالیت های حفاری آمریکا و تحریم های علیه ایران

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال توقف حفاری ها برای تولیدات نفت جدید آمریکا و نیز آغاز تحریم های واشنگتن علیه ایران از نوامبر با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال توقف حفاری ها برای تولیدات نفت جدید آمریکا و نیز آغاز تحریم های واشنگتن علیه ایران از نوامبر با افزایش مواجه شد.

نفت وست تگزاس با افزایش 44 سنت و یا معادل 0.65 درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 19 سنت معامله شد و نفت خام برنت 50 سنت معادل 0.65 درصد رشد داشته و به 77 دلار 33 سنت در هر بشکه رسید.

بنا برگزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز،  شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته اخیر به میزان 2 عدد کاهش داشته و در مجموع به 860 واحد رسیده است.

علاوه براین، تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران منجر به افزایش قیمت نفت شده است.

طبق اعلام سازمان مشاوره انرژی FGE، برخی از خریداران نفت ایران از جمله هند، ژاپن و کره جنوبی واردات نفت از ایران را کاهش داده اند.

دولت واشنگتن در حالی که سایر کشورها را برای توقف واردات خود از ایران تحت فشار قرار داده است، از تولید کنندگان عمده در خواست کرده تا به منظور کاهش قیمت و تعادل بازار تولیدات خود را افزایش دهند.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در روزهای دوشنبه و پنجشنبه به ترتیب با نمایندگان عربستان و روسیه به منظور افزایش عرضه به بازار گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160865
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه